این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۳۱-۴۰

عنوان فارسی رابطه نام و نشان‌سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت‌ها
چکیده فارسی مقاله زمینه: امروزه علاقه به تحقیق در زمینه اخلاقیات در بازاریابی در حال رشد است و دراین بین نام و نشان اخلاقی نقش مهمی را ایفا می‌نماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های نام و نشان اخلاقی و بررسی ارتباط آن با افزایش اعتبار شرکت­ها انجام گرفته است. روش: این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان یکی از شرکت‌های دارای شناخته‌ترین برندهای لوازم خانگی و الکترونیکی است، که براساس جدول مورگان و جامعه نامحدود، تعداد 384 نفر براساس روش نمونه‌گیری در دسترس و به‌صورت تصادفی به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته است.  تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) و روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS صورت گرفته است. یافته‌ها: نتایج تحقیق مبتنی بر تایید رابطه مثبت و معنادار نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها است. همچنین نام و نشان‌سازی اخلاقی در سطح محصول و نام و نشان سازی اخلاقی در سطح شرکت تقریبا ارتباط یکسان و مثبت و معناداری با افزایش اعتبار شرکت دارند. در بین کلیه متغیرهای نام و نشان سازی اخلاقی متغیر آسایش بیشترین ارتباط و قیمت ادراکی کمترین ارتباط را با افزایش اعتبار شرکت ها دارند. نتیجه ­گیری: در این تحقیق این نتیجه کلی گرفته شد که نام و نشان سازی اخلاقی و ابعاد آن با افزایش اعتبار شرکت‌ها رابطه مثبت و معناداری دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نام و نشان اخلاقی، اعتبار شرکت، بازاریابی اخلاقی

عنوان انگلیسی Relationship between Ethical Branding and Increasing of Corporate Reputation
چکیده انگلیسی مقاله Background: Today, interest in research on ethics in marketing is growing and in the meantime ethical brand plays an important role. The aim of this study is to identify the components of the ethical brand, and evaluate the relationship between ethical branding and increasing of corporate reputation. Method: This is a descriptive-correlation research. Population of study includes all customers of a famous company in electronic tools. Based on Morgan table, 384 subjects were selected as an in access group. Data were gathered by questionnaire. Data analyzing were conducted in two level, descriptive statistic (mean and standard deviation) and inferential statistics (pearson correlation coefficient ) and structural equation modeling, and using SPSS and PLS software. Results: The results confirmed a significant and positive relationship between ethical branding and increasing of corporate reputation. Also, ethical branding in product level and ethical branding in corporate level, both almost have a same positive relationship with increasing of corporate reputation. Among all variables of ethical branding, comfort has most relationship, and perceived price has least relationship with the increasing of corporate reputations. Conclusion: In this study, it was concluded, that, ethical branding and its components have a positive and significant relationship with increasing of corporate reputations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethical Branding, Corporate Reputation, Ethical Marketing

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450265.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات