این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۸۸-۱۰۰

عنوان فارسی اخلاق فروشندگان الکترونیکی و جذب مشتریان الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله زمینه: در بازار الکترونیکی مبادلات از طریق کانال‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. یک بازار الکترونیکی محل ملاقاتی برای خریداران و فروشندگان ایجاد می‌نماید. هدف از این مقاله تأثیر گرایش‌های فرهنگی و اخلاق در درک مشتریان از اخلاق فروشندگان الکترونیکی جهت وفاداری مشتریان می­باشد. روش: پژوهش حاضر در زمرۀ پژوهش­های اکتشافی قرار دارد. جامعه تحقیق عبارت بود از متخصصان فروش فروشگاه‌های الکترونیکی که تعداد 1190 نفر  نمونه، از طریق پلت فرم نظرسنجی الکترونیکی انتخاب شدند و یک ایمیل حاوی یک لینک به فروشندگان ارسال شد، از آنها 148 پاسخ دریافت گردید. از 148 پاسخ، 112 پاسخ کامل و قابل استفاده بود. به جز تجربه خرید الکترونیکی و متغیرهای جمعیت شناختی، برای تمام ساختارها با استفاده از آیتم­های موجود از مقیاس 5 نقطه (حالت) لیکرت استفاده شد. همه‌ حالت­ها، دارای آلفای کرونباخ بالاتر از 74/0، بودند و این نشان‌دهندۀ قابلیت اعتماد و اطمینان معیارها بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و آزمون t استفاده شد. یافته‌ها: با توجه به یافته­های این مقاله، مشتریان الکترونیکی تمایل بالایی برای درک بهتری از اخلاق فروشندگان الکترونیکی دارند، و درک بالاتر مشتریان الکترونیکی منجر به افزایش خرید از فروشندگان الکترونیکی می­شود. پاسخ‌دهی به موقع و درست فروشنده الکترونیکی، بر جذب و وفاداری مشتری تاثیر مثبتی دارد. نتیجه‌گیری: سازمان­های بزرگ باید اثرات بافت­های فرهنگی بر روی نگرش مشتریان از اخلاق فروشندگان را درک کنند تا بتوانند یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کنند. علاوه‌براین اگر فروشندگان الکترونیکی شرایط خرید را به صورت امن، محرمانه و خصوصی ایجاد کنند باعث وفاداری و جذب مشتری و در نتیجه خرید مجدد خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Ethics in Electronically Sellers & Attracting Electronically Customers
چکیده انگلیسی مقاله Background: Electronic exchange will appear through electronic channels. This channel is the meeting center of customers and sellers. This study aims to examine the impact of cultural orientation on consumer loyalty regarding the ethics of electronic retailers. Method: This is an exploratory research. Population of study includes all expert sellers of electronically shops. Among all, 1190 people were selected through electronic form. This from was sent to sellers and 112 form were completed by sellers. Except for the online shopping experience and demographic variables, all survey constructs employed existing multi-item scales, and were measured using five-point Likert-type scales. The factor loadings of the consumer loyalty regarding the ethics of electronic retailers range from 0.88 to 0.74. Data were analyzed by correlation coefficient and t test. Results:  The results show that electronic clients more intended to perceive electronic sellers ethics and it is lead to the more loyalty, responsibility and attraction of customers. Conclusion: The great organizations have to understand the cultural effects on the attitude of customers for more exchange. When the online shopping is safe, private and loyalty, it will attract more customers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450270.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات