این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱-۴

عنوان فارسی پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای در "پروفشن‌های سنتی" "پروفشن‌های نوین" "پروفشن‌های دولتی"
چکیده فارسی مقاله زمینه: هر چند، واژه پروفشن بطور عام، برابر حرفه و شغل قرار داده می‌شود، ولی در واقع پروفشن‌ها به حرفه‌های دانش بنیاد، همراه با تعهدنامه (سوگندنامه) و اصول و ملاحظات اخلاقی شدید و سنگین، گفته می‌شود. اعضاء پروفشن‌ها، افرادی هستند که به یک خدمت خیر رسان پرداخته و در برابر سازمان آموزش‌دهنده و تربیت کننده حرفه‌ای خود و نیز در برابر دریافت‌کنندگان خدمات خود، بر اساس آیین‌نامه داخلی یا "کداتیکز" آن پروفشن، متعهد و پاسخگو خواهند بود. نتیجه‌گیری: افتراق پروفشن‌های سنتی، از پروفشن‌های نوین و پروفشن‌های دولتی، براساس تفاوت‌های تعریف شده در هر سه مورد، بسیار مهم و ضروری است که در این نوشتار، به آن پرداخته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Adherence to principles of professional ethics in "Traditional professions" "New professions" "governmental professions"
چکیده انگلیسی مقاله Background: In general, term of profession put equal to job and business, but in fact profession is considered for those who have fundamental knowledge along with official oath and obliged to serious principle and ethical codes. Members of profession, are those who have a noble mission and are accountable to the respective organization responsible for their training and education, and to the society in which their services are considered as honorable, according to bylaws or "code of ethics" of the committed. Conclusion: this paper deals with differentiation between "Traditional professions", "New professions" and "governmental professions", based on differences identified in all three cases
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داریوش فرهود |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-62&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450296.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات