این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۶۵-۷۷

عنوان فارسی تأثیر رعایت اصول اخلاق ‌حرفه‌ای کارکنان بر وفاداری مشتریان بانک‌ها
چکیده فارسی مقاله زمینه: پیش‌تر و حتی تا اواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود. امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری‌گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان‌ها صورت می‌گیرد. این امر نشان‌دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهم‌ترین شاخص تعیین موفقیت سازمان‌ها و بهبود سودآوری به شمار می‌آید که از طریق اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان می‌تواند به‌دست ‌آید. روش کار: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون (فرضیه‌ها یا سؤالات)، از نوع توصیفی‌ـ‌ تحلیلی و از شاخه همبستگی می‌باشد. داده‌های مورد استفاده از 150 نفر از مشتریان شعب بانک XYZ واقع در شهر تهران جمع‌آوری شده و الگوی ارائه‌شده با استفاده از آزمون t استیودنت مورد آزمون قرار گرفته است. یافته‌ها: نتایج تحلیل آماری نشان می‌دهد اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است و بین عوامل اخلاقی و رفتار حرفه‌ای و فاداری رابطه‌ای معنی‌دار وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان می‌دهد وفاداری با اخلاق و رفتار حرفه‌ای رابطه مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین در بین عوامل شناسایی‌شده امانت‌داری بیشترین همبستگی را با وفاداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق، حرفه‌ای وفاداری مشتری، مشتری بانک

عنوان انگلیسی Effect of Professional Ethics on the Loyalty of Bank Customers
چکیده انگلیسی مقاله Background: later, until the end of 20th century, customer satisfaction and loyalty were just a slogan. Nowadays, there are a lot of efforts for improving the tools for quality management and extending the customer orientation culture by researchers, experts and managers of organizations. This issue improves that loyalty is the most important criteria for determining the organizations' success and increasing the benefit which can be obtained by ethics and professional behavior. Methods: this research, according to its goal, is an apply research, and as data collection point of view (for validating the hypothesis and questions) is descriptive and is from regression branch. The data used are collected form 150 customers of branches of Bank XYZ in Tehran and the presented model has been tested by t-test examine. Results: statistical analysis shows ethics and professional behavior affects the loyalty of customers and there is a significant relationship between them. Conclusion: this research shows loyalty can be shaped from ethics and professional behavior. Between the recognized factors, confidentially has the most relationship with loyalty.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Bank Customer, Customer Loyalty, Ethics in Professional

نویسندگان مقاله منوچهر انصاری |


احد حسینی |


حسین رحمانی یوشانلویی | rahmany youshanlouei


سارا سیفی |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-21&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450320.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات