این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۴۲-۵۱
عنوان فارسی
ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران
چکیده فارسی مقاله
زمینه: توجه به اخلاق کاری یکی از عوامل موفقیت هر سازمان به شمار میرود. اصول اخلاق کاری در سازمانها به صورت منشور اخلاقی و یا آیین نامههایی به کارکنان ارائه میشود. رعایت اخلاق حرفهای، ارتقاء جایگاه یک سازمان را در حوزه کسب و کار خود به دنبال دارد. بانکها به عنوان سازمانهایی که با مشتریان زیادی ارتباط دارند از این قاعده مستثنی نیستند و باید در جلب نظر مشتریان خود کوشا باشند. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی شاخصهای اخلاق کاری بین کارکنان بانکهای خصوصی و ارائه الگویی جهت بررسی ارتباط بین عامل اخلاق کاری کارکنان با اعتماد، رضایت و وفاداری مشتریان است. روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این مقاله در ابتدا بهوسیله مصاحبه و نظر سنجی از استادان و کارشناسان، شاخصهای مربوط به ارزیابی اخلاق کاری کارکنان تدوین شده است. پس از ارزیابی این شاخصها ارتباط بین رعایت اخلاق کاری، اعتماد مشتریان و رضایت و وفاداری آنها در قالب یک الگوی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتیجهگیری: بر اساس الگوی ارائه شده پژوهش، ارتباط مثبتی بین رعایت اخلاق کاری در بین کارکنان بانکهای خصوصی با جلب اعتماد مشتریان و کسب رضایت آنها مشاهده میشود که وفاداری مشتریان را به بانک مربوطه به دنبال دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق کاری، اخلاق بانکداری، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان
عنوان انگلیسی
A Model for Business Ethics in Iran’s Private Banks
چکیده انگلیسی مقاله
Background: One of the crucial factors affecting success of organizations is ethical behavior of employees. An optimal functioning of market rules is in turn determined by the quality of the sociological environment, by its cultural and moral values. Lack of ethics is a critical obstacle to the success of transactions. This research aims to explain and clarify the inter-relationships and the interaction effects among business ethics and other relevant factors such as customer's satisfaction and loyalty in private-banking industry. Methods: We developed a model of ethical behavior in private-banking industry based on the outcomes of previous researches and semi-structured interviews with experts in banking services. To examine the model a descriptive survey was applied. The survey sample population consisted of 395 randomly taken private-banking service users and private-banking employees in the city of Tehran, according to a cluster random sampling skim. Conclusion: An important part of the results revealed business ethics relate directly with satisfaction, trust and loyalty among private-banking customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حسین رونقی | mohammad hossein
کامران فیضی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-56&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-450364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات