این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۴۰، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی و ارزیابی سیر تحول مکتب کلاسیک به نئوکلاسیک و سپس به کلاسیک جدید. کلاسیک های جدید، تا چه اندازه جدیدند؟
چکیده فارسی مقاله
پس از پیدایش مکتب کلاسیک در ربع پایانی قرن 18 pn,n بیش از یک و نیم قرن دیدگاه کلاسیک، که بر اساس دولت در امور اقتصادی و به دستیابی به تعادل همراه با اشتغال کامل اقتصاد به طور خود به خود پایه گذاری شده بود، نقش مسلط را بر عهده داشته است. اگرچه پس از گذشت یک قرن یعنی سال1870 اصلاحاتی در این مکتب به وجود آمد و مکتب نئوکلاسیک ها که در واقع بر اساس همان اصول اولیه کلاسیک ها و همراه با اصلاحتی به ظهور رسید، ولی مکتب کلاسیک- نئوکلاسیک مکتب پیشگام در بین سال های 1776 یعنی در سال انتشار کتاب ثروت ملل تا 1936 یعنی زمان انتشار کتاب نظریه عمومی کینز بوده است. ازاواسط دهه 1970 به دلیل مشکلات موجود مکتب کینزی ها، اقتصاد کینزی با بحران مواجه شد. این امر موجب شد تا مکتب کلاسیک های جدید با توجه به فرض هایی ازقبیل انتظارات عقلایی، بازار رقابت کامل وتکیه بر تسویه بازارها وانعطاف پذیری کامل دستمزدها و قیمت ها بتواند در اقتصاد کلان ایفای نقش کند. در مقاله حاضر چگونگی شکل گیری مکتب کلاسیک های جدید وارتباط آن با مکتب قدیمی وسپس تعملات آنها با یکدیگر مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. هدف این است تا جهت گیری و تحولات قابل پیش بینی آینده در مکتب کلاسیک جدید ارزیابی شود و مسیر آینده اقتصاد کلان نیز پیش بینی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
After the birth of the classical school in the last quarter of the 18th century, the general view of this school which was on the basis of "No government intervention" in economic activities, as well as "Automatic existence of full employment", was the leading school until the publication of the general theory and the birth of the Keynesian school in 1936. From 1930-70 the Keynesian framework under the title of "Neo-classical synthesis" played the dominant role in macroeconomics. But from the mid 1970s due to the lack of micro foundations the school faced with theoretical CrIses, where eventually ended up to "New-classical macroeconomics. " This paper presents the formation of New-classical macroeconomics and its relation to the old version and how they compare and contrast in macroeconomic analysis. Through the end, further expected evolution in the school and the way it might be shaped in the future will be analyzed. JEL Classification: B41, B22
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر ابراهیم گرجی |
شیما مدنی |
نشانی اینترنتی
http://jte.ut.ac.ir/article_13450_7ef3803a1543e3e20fd8f71541ba1d93.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-451288.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات