این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۴۵-۱۷۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
s experimental study attempts to see whether incorporating supplemental podcasts into the blended module of second language (L2) vocabulary teaching and learning leads to better learning outcomes in comparison with other common teaching and learning methods as self-study and conventional. To that end, undergraduate students from Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences were summoned up via an announcement to take part in the study. Volunteers were homogenized via Vocabulary Levels Test (VLT) and were then randomly divided into three groups to learn English vocabulary items via three different scenarios during 32 sessions. The collected data from the participants' answers to the attitude questionnaire and interview as well as the data from assessing their performance throughout the course were analyzed both descriptively and inferentially. The analysis of the data revealed that the podcast-mediated blended L2 learning scenario appeared as the most successful scenario in L2 vocabulary learning. Consequently, it could be concluded that providing miscellaneous practicing opportunities for students would facilitate learning process and contribute to learning improvement. Persian Abstract: در این پژوهش تجربی، با پیوند پادپخشهای آموزشی به شیوهی یادگیری ترکیبی واژگان انگلیسی، تأثیر این شیوه با سایر شیوههای رایج آموزشی همچون سنتی و خودخوان مورد قیاس قرار گرفت. به این منظور، دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز طی یک فراخوان جهت شرکت در آزمون تعیین سطح واژگان و همگونسازی دعوت شدند. در نتیجه 132 دانشجو بهعنوان شرکت کننده انتخاب شدند تا واژگان انگلیسی را طی 32 جلسه و به شیوههای خودخوان، سنتی و ترکیبی مبتنی بر پادپخش فراگیرند. دادههای گردآوری شده از پاسخ شرکت کنندگان به پرسشنامهی نگرش، عملکرد و نیز پاسخهای آنها به مصاحبه پایانی، به شیوههای توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از اثربخش بودن شیوهی یادگیری ترکیبی مبتنی بر پادپخش در ارتقای دانش واژگان انگلیسی شرکت کنندگان بود. از اینرو، میتوان گفت شیوههای یادگیری بهکمک فناوری از جمله یادگیری ترکیبی مبتنی بر پادپخش با فراهم نمودن محیطهای متنوع یادگیری و تمرین نقش بهسزایی در ارتقای دانش واژگان انگلیسی فراگیران ایفا میکند. واژگان کلیدی: شیوه ی یادگیری، واژگان انگلیسی، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، پادپخش
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Impact of Podcasts on English Vocabulary Development in a Blended Educational Model
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر مشهدی |
phd candidate of applied linguistics, shahid chamran university of ahvaz, ahvaz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
a مجید null حیاتی | a majid null
professor of linguistics, shahid chamran university of ahvaz, ahvaz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
علیرضا جلیلی فر |
professor of applied linguistics, shahid chamran university of ahvaz, ahvaz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_20423_4b99acc5cd1dbb4a1e1f107e6502ef8d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452344.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات