این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۶۲-۷۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A comparative sociopragmatic analysis of wedding invitations in American and Iranian societies and teaching implications
چکیده انگلیسی مقاله Wedding invitations (WIs), as a uniquely socially and culturally constructed genre, provide a distinct opportunity  to  compare  the  sociocultural values of different  speech  communities  as reflected  in  the  textual  content  and  organization  of  the  different  moves.  Students  can  be exposed  to  this  genre  and  its  different moves  using  a  genre-based  pedagogy. Genre-based pedagogy can be used to provide the learners with an opportunity to study well-known genres in  their  first  (L1)  and  second  language  (L2)  and  to  be  able  to  observe  the  common  and distinctive moves  from  a  cross-cultural,  cross-linguistic perspective. This  study was  carried out  to  investigate  the  wedding  invitations  in  American  and  Iranian  societies  through  two complementary  approaches:  genre  analysis  and  critical  discourse  analysis  (CDA).  One hundred wedding  invitation  (WI) cards  (50  from each  society) were  collected and analyzed comparatively. The  findings  from  the genre analysis showed  that  the WIs of  the  two  speech communities enjoyed both similarities and differences in their generic moves. Results of CDA indicated  that  traditional  orientation,  religious  affiliation, masculine  power  and  educational status were the most influential factors affecting WIs in both societies but the intensity of the effect  of  these  factors were  not  similar  in  the  two  speech  communities. The  results  of  this study  sheds  light  on  sociocultural  forces  dominating  Iranian  and  American  language communities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سمانه مهدی پور |
english department, islamic azad university, najafabad branch, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

زهره اسلامی |
department of teaching, learning and culture, college of education and human development texas a amp;m university, college station, texas, usa

حمید علامی |
english department, yazd university, yazd, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15503_28d45f3b776d0fe04d3a34e2f9f644c0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452350.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات