این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۹۶-۱۰۹

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The effects of task complexity on Chinese learners’ language production: A synthesis and meta-analysis
چکیده انگلیسی مقاله The  present  meta-analysis  was  conducted  to  provide  a  quantitative  measure  of  the overall effects of task complexity on Chinese EFL learners' language  production.  Based  on  the strict inclusion criteria, 12 primary  studies  were synthesized according to key  features.  Eleven of them  were  meta-analyzed  to  investigate  effects  of  raising  the  resource-directing  task  complexity. Results revealed that (a) there was an assortment of treatments and measures, (b) there was a small to medium positive effect for syntactic complexity (d=0.64) and small effect for lexical complexity (d=0.20),  which  lends  support  to  the  Cognition  Hypothesis;  there  was  a  small  negative  effect  for accuracy (-0.18) and a close to negative effect (0.01) for fluency in writing, which partly confirms Skehan's  Trade-off  effects,  and  (c)  task  modality  (oral  or  written)  did  not  make  a  significant difference on the overall effects on complexity and accuracy,  while  make a significant  difference on fluency.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله jiaxin xing |
beijing normal university amp; lecturer, qufu normal university, china

shaoqian luo |
professor, beijing normal university, china


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15505_7526bf476824232fa20cfd8b77f73b3d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452352.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات