این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۷۹-۱۰۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Learning of relative clauses by L3 learners of English
چکیده انگلیسی مقاله In surveys of third language acquisition (TLA) research, mixed results demonstrate that there is no consensus among researchers regarding the advantages and/or disadvantages of bilinguality on  TLA.  The  main  concern  of  the  present  study  was,  thus,  to  probe  the  probable  differences between  Persian  monolingual  and  Azeri-Persian  bilingual  learners  of  English  regarding  their syntactic  knowledge.  It  was  an  attempt  to  investigate  whether  they  differ  significantly  in learning  relative  clauses.  To  carry  out  this  study,  a  total  of  200  female  high  school  students studying at second grade were randomly selected from two educational districts of Tabriz and Shiraz  in  Iran.  The  participants  were  homogeneous  in  terms  of  English  proficiency,  sex,  and age. They attended public high schools; they were taught the same materials and had the same number  of  hours  of  instruction.  A  general  proficiency  test,  a  language  history  questionnaire, and  two  syntactic  structure  tasks  were  administered  to  both  groups.  Statistical  analyses including  t-tests  and  descriptive  statistics  revealed  that  monolinguals  and  bilinguals  differ  in the comprehension and production of English L3 relative clauses. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لاله moghtadi |
sfahan khorasgan branch, islamic azad university, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

منصور کوشا |
sfahan khorasgan branch, islamic azad university, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

احمدرضا لطفی | ahmad reza
sfahan khorasgan branch, islamic azad university, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15493_c3e6e136037e3b40d70da2716565f10e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452358.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات