این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Redefining conceptions of grammar in English education in Asia: SFL in practice
چکیده انگلیسی مقاله
This case study analyzes how a Taiwanese EFL teacher participating in a U.S. based MATESOL program made sense of systemic functional linguistics (SFL) and genre based pedagogy in designing and reflecting on literacy instruction for EFL learners in Taiwan. Using longitudinal ethnographic methods, the findings indicate that this teacher's conceptualization of grammar shifted from a traditional sentence-level, form-focused perspective to a more functional understanding operating in interconnected ways across genre and register features of texts. This shift occurred as she developed an ability to use SFL to discover how language works in children's literature. However, the degree to which this teacher was able to use SFL and genre based pedagogy in classroom practice was influenced by the mandated curriculum framework and assessment practices in the context of where she taught when she returned to Taiwan. The implications of this study relate to re-conceptualizing grammar in EFL instruction and teacher education in Asian contexts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
meg gebhard |
university of massachusetts, amherst, usa
wawan gunawan |
indonesia university of education, indonesia
i an chen | i an
university of massachusetts, amherst, usa
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15491_e80ca501a7c3d96109e8ba7a4874c6e7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452359.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات