این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۶۹-۸۴

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relationship between writing strategies and personality types of graduate Iranian EFL learners
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, language learning research has been paying more attention to the factors that may  affect  the  choice  by  language  learners  of  language  learning  strategies  in  general  and writing strategies in particular to enhance their own learning. Given the socio-cognitive nature of  the  act  of  writing,  as  Roca  de  Larios  et  al.  (2002)  note,  both  writer-internal  and  -external factors have been reported to influence the deployment of writing strategies. Personality type, as one of the influential internal factors among others, is the focus of the present study, which intended to investigate English language learners' writing strategies with reference to their personality types at different universities in Iran. To this end, a writing strategy questionnaire was  employed  to  tap  into  the  memory,  cognitive,  compensation,  metacognitive,  social,  and affective  strategies  of  210  participants.  The  Myers-Briggs  Type  Indicator  questionnaire  was utilized to identify the self-reported personality types of Iranian EFL learners. The analysis of the participants' perceptions demonstrated a significant relationship between writing strategies and  personality  types.  Furthermore,  it  was  found  that  metacognitive  and  cognitive  strategies were the most frequently used strategies and memory strategies the least frequently used ones as reported by the participants.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا عنانی سراب | mohammad reza anani sarab
shahid beheshti university amp; university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محمد امینی فارسانی | amini farsani
kharazmi university, iran


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15487_cedd93c3ee1e23e7b7c2d82853236dce.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452363.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات