این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۸۵-۱۰۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ابعاد دانش دستوری، پیچیدگی دستوری، وسعت دستوری، قوت دستوری،

عنوان انگلیسی Investigating the relationship among complexity, range, and strength of grammatical knowledge of EFL students
چکیده انگلیسی مقاله Assessment  of  grammatical  knowledge  is  a  rather  neglected  area  of  research  in  the  field with  many  open  questions  (Purpura,  2004).  The  present  research  incorporates  recent proposals  about  the  nature  of  grammatical  development  to  create  a  framework  consisting of dimensions of complexity, range and strength, and studies which dimension(s) can best predict the state of grammatical knowledge of EFL students. To this end, the specifications of  a  test  of  grammatical  knowledge  were  drafted  and  reviewed  by  a  group  of  trained reviewers.  The  specifications  were  revised  and  the  test  was  administered  to  158  English learners with mixed proficiency levels. The items were analyzed using classical test theory and  Rasch  model.  The  results  of  stepwise  regression  indicate  that  the  model  that  best predicts grammatical knowledge of lower ability leaners includes range and strength, while for the higher level strength and complexity are the best predictors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حامد زندی |
university of tehran amp; institute for advanced studies in basic sciences iasbs , iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان (Institute for advanced studies in basic sciences)


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15485_2c9e8314e6c5e7de72975720575facfe.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات