این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱-۸
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
خواندن، لغت، زبان خارجی،
عنوان انگلیسی
Designing reading tasks to maximise vocabulary learning
چکیده انگلیسی مقاله
Most vocabulary learning should occur incidentally through listening and reading. This is one of the reasons why a substantial extensive reading program is an important part of an English course. Extensive reading requires the learners to do large quantities of reading using material that is at the right level for them. Vocabulary learning occurs through the conditions of repetition, retrieval, creative use, and deliberate attention. These conditions can be maximized when reading through the use of narrow reading, repeated reading, linked skills reading, reading with discussion, and deliberate learning through reading with exercises. Computer-based activities can be effective in providing opportunities for deliberate learning, but it is important that deliberate learning does not take time away from extensive reading.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
vocabulary learning, conditions, extensive reading
نویسندگان مقاله
پاوول nation |
victoria university of wellington, new zealand
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15481_455aa60c0cbda93a33517647aac5d399.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452366.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات