این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱-۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خواندن، لغت، زبان خارجی،

عنوان انگلیسی Designing reading tasks to maximise vocabulary learning
چکیده انگلیسی مقاله Most vocabulary learning should occur incidentally through listening and reading. This is one of the  reasons  why  a  substantial  extensive  reading  program  is  an  important  part  of  an  English course.  Extensive  reading  requires  the  learners  to  do  large quantities  of  reading  using  material that  is  at  the  right  level  for  them.  Vocabulary  learning  occurs  through  the  conditions  of repetition,  retrieval,  creative  use,  and  deliberate  attention.  These  conditions  can  be  maximized when reading through the use of narrow reading, repeated reading, linked skills reading, reading with  discussion,  and  deliberate  learning  through  reading  with  exercises.  Computer-based activities can be effective in  providing opportunities for deliberate learning, but it is important that deliberate learning does not take time away from extensive reading.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله vocabulary learning, conditions, extensive reading

نویسندگان مقاله پاوول nation |
victoria university of wellington, new zealand


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15481_455aa60c0cbda93a33517647aac5d399.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452366.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات