این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۹-۲۸
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزش، میزان تعامل، طول مدت اِقامت، دانشِ منظورشناسیِ،
عنوان انگلیسی
Motivation, amount of interaction, length of residence, and ESL learners’ pragmatic competence
چکیده انگلیسی مقاله
This study examined how motivation for learning English, the amount of contact with English, and length of residence in the target language area affects Korean graduate students' English pragmatic skills. The study attempted to account for differential pragmatic development among 50 graduate-level Korean students in relation to individual factors mentioned above. The data were collected using three types of elicitation instruments: a written background questionnaire, a discourse completion test, and the mini-Attitude/Motivation Test Battery. Descriptive and inferential statistics (correlation coefficients, and multiple regressions) were used to analyze the data. The findings of the study revealed that (a) the level of motivation had a positive and moderate relationship with the ESL learners' L2 pragmatic competence; and (b) the amount of L2 contact and length of residence had only a weak and insignificant impact on the participants' pragmatic competence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره r اسلامی | r eslami
texas a amp;m university, usa
soo جین ahn | jin ahn
texas a amp;m university, usa
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15482_524c66043e203c10b6bde947a6fb828e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452367.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات