این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۴۱-۵۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of increase in task cognitive complexity on Iranian EFL learners’ accuracy and linguistic complexity: A test of Robinson’s Cognition Hypothesis
چکیده انگلیسی مقاله
Designing a task with a reasonable level of cognitive complexity has always been important for syllabus designers, teachers, as well as researchers. This is because task manipulation may lead to different results in oral production. The present study was an attempt to explore the effect of this manipulation - based on Robinson's resource-directing model (reasoning demands, number of elements, and here and now versus there and then condition) - on picture narration. The study included 30 Iranian EFL learners at the intermediate level between the ages of 21 and 34. They were all native speakers of Persian. Each participant was required to perform the simple version as well as the complex version of the same picture narration task. The participants' speechwas audio-recorded and the results revealed that an increase in task cognitive complexity leads to greater accuracy and linguistic complexity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن سلیمانی |
payame noor university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
مریم رضازاده |
payame noor university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15476_ff30cdc4589cdeadca0b4350635fd4dc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452369.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات