این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۵۵-۶۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژگان، یادگیری ضمنی، ماندگاری، هدف خواندن،
عنوان انگلیسی
The effect of reading purpose on incidental vocabulary learning and retention among elementary Iranian learners of English
چکیده انگلیسی مقاله
This study, situated in an EFL context, aimed at discovering the ways purposes behind reading activities influence vocabulary knowledge gain and retrieval. Seventy five elementary learners of English were randomly assigned to three groups of 'free reading', 'reading comprehension' and 'reading to summarize'. A modified text was administered to all the three groups. The data in both immediate and delayed post-test revealed that both vocabulary learning and retention were greatly influenced by the purposeful reading activity. The Scheffe post-hoc test revealed that the mean scores of the 'summarizing' and 'reading comprehension' groups were significantly different from the mean score of the 'free reading' group. But the results did not indicate any significant differences between the mean scores of the two groups of 'summarizing' and 'reading comprehension'. However the strength of association for the immediate post-test and the delayed one showed that a large part of the variance between the three groups could be explained by the reading purpose.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
vocabulary learning, conditions, extensive reading, EFL
نویسندگان مقاله
احمدرضا اقتصادی | ahmad reza
abbaszadegan institute for educational research, mashhad, iran
سکینه مومنی |
hakim sabzevari university, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15477_da78563f1b11c68dc9d998ee0618d117.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452370.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات