این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۶۷-۸۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Pragmatic comprehension of apology, request and refusal: An investigation on the effect of consciousness-raising video-driven prompts
چکیده انگلیسی مقاله
Recent research in interlanguage pragmatics (ILP) has substantiated that some aspects of pragmatics are amenable to instruction in the second or foreign language classroom. However, there are still controversies over the most conducive teaching approaches and the required materials. Therefore, this study aims to investigate the relative effectiveness of consciousness-raising video-driven prompts on the comprehension of the three speech acts of apology, request, and refusal on seventy eight (36 male and 42 female) upper-intermediate Persian learners of English who were randomly assigned to four groups (metapragmatic, form-search, role play, and control). The four groups were exposed to 45 video vignettes (15 for each speech act) extracted from different episodes of Flash Forward, Stargate TV Series and Annie Hall Film for nine 60-minute sessions of instruction twice a week. Results of the multiple choice discourse completion test (MDCT) indicated that learners' awareness of apologies, requests and refusals benefit from all three types of instruction, but the results of the Post hoc test of Tukey (HSD) illustrated that the metapragmatic group outperformed the other treatment groups, and that form-search group had a better performance than role-play and control groups.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پرویز بیرجندی |
allameh tabataba’i university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
علی درخشان |
allameh tabataba’i university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15479_69dfb028345a693cc42be5821f39ade9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-452371.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات