این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۳۸، شماره ۴۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه یزد از روش های مطالعه
چکیده فارسی مقاله
مطالعه از عوامل عمده در پیشرفت پژوهش و نظام های آموزشی است، به همین جهت تلاش در جهت بهبود وضع مطالعه و افزایش مهارت های خواندن و درک مطلب یکی از اقدامات مهم آموزشی به حساب میآید. در این تحقیق میزان آگاهی دانشجویان از شیوه های خواندن اجمالی تندخوانی، عبارت خوانی دقیق خواندن، تجسسی و انتقادی بررسی شده است و این میزان اکاهی بر حسب جنسیت معدل و رشتهء تحصیلی دانشجویان ارزیابی شده است. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان مجتمع علوم انسانی دانشگاه یزد است. نتایج کلی تحقیق حاضر نشان می دهد که میزان آگاهی دانشجویان نسبت به روش های مطالعه اندک است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجویان، دانشکاه یزد، روش های مطالعه، علوم انسانی،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
Reading is an important factor in any educational system and research development. Therefore, any effort to promote the reading skills and comprehension is useful for educational procedures. The present study is to survey the Yazd University students in terms of their skill levels in brief redding, phrase readingm, critical reading, etc, compared, to the sex, field of study, and grades of students. The population of the study consists all the students of the Humanities Complex affiliated to Yazad University. The findings , in general, indicate that the level of the students reading skills is very low.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Humanities, Reading Skill, Students, Yazad University
نویسندگان مقاله
فاطمه مکى زاده | fatemeh مکى
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_11598_9e1f2e2df68365f4e44f3cbbc5f1fac3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/716/article-716-452447.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات