این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۰۱-۲۲۰
عنوان فارسی
شناسایی شیوه های آموزش کارآفرینی در حیطه ی یادگیری عاطفی با رویکرد «آموزش از طریق تفریحات سالم»
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نقش انکارناپذیر آموزش در توسعهی جوامع، شناسایی شیوههای آموزش مقولهای ارزشمند است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی شیوههای آموزش کارآفرینی در حیطهی عاطفی یادگیری با رویکرد «آموزش از طریق تفریحات سالم» صورت گرفته است. حیطهی عاطفی یادگیری در دستهبندی سطوح یادگیری بلوم (1956) در کنار حیطههای یادگیری شناختی و روان-حرکتی مطرح می شود. در این پژوهش که از نظر روش، کیفی است، با استفاده از مصاحبههای نیمهساختاریافته، تجربیات بیانشدهی 13 نفر از خبرگان حوزهی آموزش و کارآفرینی مستند شده و برای تحلیل روایتها از روش کدگذاری و مقولهسازی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که اعضای نمونهی آماری تحقیق از چهار شیوهی آموزش کارآفرینی مطابق با رویکرد آموزش از طریق تفریحات سالم استفاده میکنند که در حیطهی عاطفی یادگیری دانشآموزان است. شیوههای آموزش شناساییشده شامل «سخنران میهمان»، «کارگاه آموزشی»، «ایفای نقش» و «بازدید علمی» است. شناخت مناسب این شیوهها هم به مدرسان کارآفرینی و هم به سیاستگذاران آموزشی در تدوین برنامهها و طرح درسهای کارآفرینی کمک میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identification of Entrepreneurship Teaching Methods in Affective Domain of Learning Through Edutainment Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the undeniable role of education in the development of societies, identifying educational methods is a worthwhile topic. The principal objective of this research is to identify the methods of entrepreneurial teaching in affective learning domain using the "Edutainment" approach. The affective domain is mentioned in Bloom's learning taxonomy (1956) beside cognitive and psycho-motor domains. In this study, which is conducted using a qualitative method, the experiences of 13 of the experts in the field of education and entrepreneurship has been documented through semi-structured interviews and the coding method has been used for analyzing the experiences. The results indicate that teachers employ 4 accordant methods with the Edutainment approach for teaching entrepreneurship in the affective learning domain of students which are guest lecturer, educational workshop, role-playing and field trips. Recognizing these entrepreneurial teaching methods can aid both entrepreneurship tutors and educational policy makers in formulation and preparation of entrepreneurship lesson plans and curriculum.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آیدا احمدی |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
رضا محمدکاظمی | mohammad kazemi
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_63407_b8e34dc4dc808afebb206cfb012203a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-452589.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات