این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۶۵-۱۸۳

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای رشد کسب‌و‌کارهای کوچک‌و‌متوسط (SME) فعال در خوشه‌ی صنعتی گز بلداجی
چکیده فارسی مقاله هدف این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای رشد استفاده شده توسط SME‌های خوشه‌ی صنعتی گز بلداجی است که 74 کسب‌و‌کار فعال دارد. در مرحله‌ی اول تحقیق از مصاحبه‌ی سازمان‌نیافته با 10 نفر از مدیران خوشه و کسب‌وکارها برای شناسایی راهبردهای مورد استفاده بهره گرفته شد و در مرحله‌ی دوم پرسش‌نامه‌ی طراحی شده بر مبنای مصاحبه‌ها به‌منظور اولویت‌بندی راهبردهای شناسایی شده در بین 58 نفر از مدیران کسب‌‌وکارها توزیع شد. برای مصاحبه از نمونه‌گیری در دسترس برای انتخاب مدیران خوشه و از نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده برای انتخاب مدیران کسب‌و‌کارها استفاده و برای توزیع پرسش‌نامه، نمونه‌گیری تصادفی ساده به‌کار گرفته شد. برای تحلیل متون به‌دست آمده از مصاحبه از روش تحلیل محتوا و برای تحلیل داده‌های به‌دست آمده از پرسش‌نامه از آزمون t تک‌نمونه‌ای و فریدمن استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد که راهبردهای "افزایش فروشندگان"، "توسعه‌ی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی محصولات"، "فروش محصولات در مناطق جدید" و "بهبود و اصلاح محصولات کنونی" بیش‌ترین استفاده را داشته‌اند و "راهبرد‌ متمرکز" به‌عنوان اولین اولویت در میان راهبردهای رشد کسب‌و‌کارهای این خوشه، معرفی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استراتژی رشد، خوشه‌ی صنعتی، رشد، کسب‌و‌کار کوچک‌و‌متوسط،

عنوان انگلیسی اولویت‏بندی راهبردهای رشد کسب‏و‏کارهای کوچک‏و‏متوسط (SME) فعال در خوشه‏ی صنعتی گز بلداجی
چکیده انگلیسی مقاله حقیق، شناسایی و اولویت‏بندی راهبردهای رشد استفاده شده توسط SME‏های خوشه‏ی صنعتی گز بلداجی است که 74 کسب‏و‏کار فعال دارد. در مرحله‌ی اول تحقیق از مصاحبه‌ی سازمان‏نیافته با 10 نفر از مدیران خوشه و کسب‏وکارها برای شناسایی راهبردهای مورد استفاده بهره گرفته شد و در مرحله‌ی دوم پرسش‌نامه‏ی طراحی شده بر مبنای مصاحبه‏ها به‌منظور اولویت‏بندی راهبردهای شناسایی شده در بین 58 نفر از مدیران کسب‏‏وکارها توزیع شد. برای مصاحبه از نمونه‏گیری در دسترس برای انتخاب مدیران خوشه و از نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏بندی شده برای انتخاب مدیران کسب‏و‏کارها استفاده و برای توزیع پرسش‌نامه، نمونه‏گیری تصادفی ساده به‏کار گرفته شد. برای تحلیل متون به‌دست آمده از مصاحبه از روش تحلیل محتوا و برای تحلیل داده‏های به‌دست آمده از پرسش‌نامه از آزمون t تک‏نمونه‏ای و فریدمن استفاده شده است. یافته‏ها نشان داد که راهبردهای "افزایش فروشندگان"، "توسعه‏ی روابط عمومی و اطلاع‏رسانی درباره‌ی محصولات"، "فروش محصولات در مناطق جدید" و "بهبود و اصلاح محصولات کنونی" بیش‌ترین استفاده را داشته‏اند و "راهبرد‏ متمرکز" به‏عنوان اولین اولویت در میان راهبردهای رشد کسب‏و‏کارهای این خوشه، معرفی شد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کامبیز طالبی |
استادیار دانشکده کارآفرینی؛ دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نرگس ایمانی پور |
استادیار دانشکده کارآفرینی؛ دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

صغرا عباسی بنی | abbasi bani
کارشناس ارشد کارآفرینی؛ دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_29475_e295de74c89ddf64f315e5f3e0f1c1ef.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-452615.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات