این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۵، شماره ۹۰، صفحات ۵۷-۶۴

عنوان فارسی بررسی روش تداخل ترافیکی سوئدی و روش تداخل ترافیکی هلندی به عنوان روش‌های غیر مستقیم ارزیابی ایمنی
چکیده فارسی مقاله ایمنی تردد عابر پیاده و نرخ بالای تصادفات وسایل نقلیه با عابران که متأسفانه در اغلب موارد منجر به فوت و یا جراحات جدی و دائمی می گردد،توجه زیادی را به خود معطوف داشته است. با بررسی پارامترهای رفتاری عابران پیاده و نحوه رفتار آن ها به هنگام عبور از عرض خیابان و همچنین خصوصیات ترافیکی، می توان آنچه را که بر ایمنی و راحتی عبور عابرانموثر بوده است را شناسایی نمود. تحلیل داده­های تصادفات از گذشته تاکنون به عنوان اصلی­ترین رویکرد در زمینه تحلیل و ارزیابی وضعیت ایمنی تسهیلات ترافیکی مورد توجه بوده است. اما تحلیل ایمنی، تنها با استفاده از داده­های تصادفات معایب و نواقص زیادی را با خود به همراه دارد. تنها با تکیه بر آمار تصادف، در هنگام ارزیابی خطر تصادف در یک مکان خاص و یا در یک وضعیت ترافیک خاص، در بسیاری از موارد اطلاعات کافی در مورد تعریف خطر تصادفو یا فاش­کردن مکانیسم­های زیر­بنایی نا امنی ارائه نمی­شود. به منظور رویارویی با این مسائل، چند روش تجزیه و تحلیل تداخل توسعه یافته اند. این رویکردها  بر اساس این ایده بوده است که تداخل فعل و انفعالاتی در ترافیک می باشد (موقعیتی نا امن که در آن برخورد رخ می دهد، اگر یکی یا هر دو کاربر جاده، سرعت و یا جهت خود را تغییر ندهد.) و با خطر تصادف در ارتباط هستند. روش تداخل ترافیکی سوئدی و روش تداخل ترافیکی هلندی از مشهورترین و پرکاربردترین روش های ارزیابی بر اساس تجریه و تحلیل تداخلات می­باشند. در این مقاله این دو روش برای استفاده محققان بصورت جداگانه تشریح شده است.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعارضات ترافیکی، ارزیابی ایمنی، روش­های تعارضات ترافیکی،

عنوان انگلیسی Discussion Swedish Traffic Conflict Technique and Dutch Traffic Conflict Techniques Indirect Methods to Assess the Safety
چکیده انگلیسی مقاله Pedestrian traffic safety and high rates of pedestrians - vehicles accidents that unfortunately, in most cases leading to death or permanent and serious injury has attracted much attention. By examining the pedestrians behavioral parameters And how their behavior when crossing the street as well as features of traffic, can identified what been effective on the safety and comfort of pedestrians crossing. From past to present Analyze the crashes as the main approach to the analysis and evaluation of facilitate traffic safety situation, has been considered. But safety analysis by using crashes data there are many flaws and defects. Only relying on accident statistics, when evaluating the accident risk in a specific location or in a specific traffic situation, in many cases enough information about the definition of accident risk or reveal the underlying mechanisms insecurity is not provided. In order to deal with these issues, several conflict analysis methods have been developed. This approach is based on the idea that conflict is interactions in traffic (Unsafe situation where the collision occurs, if one or both road users, does not change your speed or direction) and are associated with the risk of accident. Swedish and Dutch traffic conflict technique of the most famous and widely used assessment methods are based on the analysis of conflicts. In this paper, this two methods to be followed individually for the researchers used.        
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرحسین شریفیان |
، دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه شمال، مازندران، آمل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شمال (Shomal university)

امیر ایزدی |
استادیار، دانشکده عمران، دانشگاه شمال، مازندران، آمل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شمال (Shomal university)


نشانی اینترنتی http://road.bhrc.ac.ir/article_50987_4091d38134c4503084621ad3a687b621.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-452672.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات