این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۷۷-۲۰۲

عنوان فارسی بازاریابی سیاسی و فرآیند تصمیم گیری رأی دهندگان؛ مطالعه موردی: جوانان رأی دهنده اصفهانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
چکیده فارسی مقاله در هر دوره­ انتخابات، احتمال حضور سه نوع رأی ­دهنده وجود دارد: الف) آنهایی که طرفدار یک حزب یا یک نامزد سیاسی هستند ب) آنهایی که طرفدار نیستند و در انتخابات مختلف نظر خود را عوض می­کنند و ج) آنهایی که قبلا رأی نداده ­اند. سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که: "آیا بین سه گروه رأی ­دهنده مذکور و عوامل تصمیم­ گیری آنها (1- درگیری ذهنی 2- جستجوی اطلاعات 3- دانش 4- وفاداری 5- اطمینان 6- رضایت و 7- ثبات) رابطه معناداری وجود دارد؟" هدف از این پژوهش نیز "بررسی تاثیر نوع تصمیم ­گیری رأی‌دهندگان بر عوامل تصمیم ­گیری آنان با استفاده از تکنیک­های بازاریابی و رفتار مصرف ­کنندگان است. جامعه آماری این پژوهش 320 نفر از جوانان 18 تا 25 سال شهر اصفهان است که به ­صورت خوشه­ ای انتخاب شده ­اند. نتایج تحقیق بیانگر آن است که بین متغیرهای "درگیری ذهنی"، "دانش"، "وفاداری"، "رضایت" و "ثبات" با سه گروه رأی ­دهنده فوق رابطه معنادار وجود دارد؛ ولی بین دو متغیر "دانش" و "اطمینان" با سه گروه مذکور رابطه معنادار دیده نمی­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Political marketing and decision-making process of voters (A Case Study: Esfahan Youth Voters inTenth Parliament Election)
چکیده انگلیسی مقاله There are three types of voters in any election: A) those who indicate they voted for the current party or candidate, B) those who indicate they did not vote for the current party or candidate and change their attitude in different elections, and C) those who have not previously voted. The main question in present study is: "If the kind of the relations of These three groups of voters affect their decision making factors (1-involvement, 2-information seeking, 3-knowledge, 4-loyalty, 5-certainty, 6-satisfaction and 7-stability)?" the object of present study is to "investigate the effect of the decision making type and style of the voters on the factors which impact this decision making through using marketing technics and customer behavior analysis. The survey population is 320 youth from 18 to 25 in Esfahan city, selected using cluster sampling method. The results indicate that the relationship between "involvement", "knowledge", "loyalty", "satisfactory" and "stability", and the above three groups of voters there is a significant, But other variables It is not significant.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد عابدی اردکانی | abedi ardakani
دانشیار علوم سیاسی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

علیرضا جاوری |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)


نشانی اینترنتی http://jppolicy.ut.ac.ir/article_62034_b04acbb61e4a20f82e68fa096d6bee4d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/925/article-925-454674.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات