این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و صنایع غذایی ایران، جلد ۱۴، شماره ۷۲، صفحات ۳۲۷-۳۳۶

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مصرف‌کنندگان به لبنیات برند
چکیده فارسی مقاله چکیده لبنیات از جمله مواد غذایی پر مصرف خانوارهای شهری ایران می­باشد. بازار این محصول توسط برندهای مختلفی احاطه شده است که هریک درصدد به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند. بدست آوردن سهم بیش­تری از بازار، نیازمند مطالعه و بررسی رفتار و گرایش­های مصرف­کنندگان نسبت به موادغذایی برند است. از این رو، این مطالعه تلاش دارد با بهره­گیری از الگوی اقتصادسنجی رگرسیون چندمتغیره و داده­های جمع­آوری شده سال 1395 در مشهد، عوامل مؤثر بر گرایش به مصرف لبنیات برند را بررسی کند. نتایج بیانگر آن است که متغیرهای سن و ارزش­غذایی لبنیات برند بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند پنیر، ماست، شیر و دوغ تأثیر منفی و معناداری دارد و متغیرهای تصویر برند، اطلاعات درباره تاریخ انقضا، تبلیغات، آگاهی از برندهای موجود لبنیات و هزینه ماهانه خانواده بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند مذکور تأثیر مثبت و معناداری دارد. بر اساس یافته­های مطالعه توصیه می­شود که تولیدکنندگان و بازاریابان لبنیات برند، بر روی گروه افراد جوان بیش­تر تمرکز کنند و از روش­های مؤثر تبلیغات به منظور آشنا کردن مصرف­کنندگان با برندهای موجود استفاده کرده و اعتماد مصرف­کنندگان را جلب کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلید واژگان، برند، رگرسیون چندمتغیره، لبنیات، مشهد،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا کرباسی |
استاد گروه اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حنانه آقاصفری |
دانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://fsct.modares.ac.ir/article_17346_fbdc2aec3f55a161f90a3329f09a5695.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/969/article-969-455378.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات