این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
علوم و صنایع غذایی ایران
، جلد ۱۴، شماره ۷۲، صفحات ۳۲۷-۳۳۶
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مصرفکنندگان به لبنیات برند
چکیده فارسی مقاله
چکیده لبنیات از جمله مواد غذایی پر مصرف خانوارهای شهری ایران میباشد. بازار این محصول توسط برندهای مختلفی احاطه شده است که هریک درصدد به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند. بدست آوردن سهم بیشتری از بازار، نیازمند مطالعه و بررسی رفتار و گرایشهای مصرفکنندگان نسبت به موادغذایی برند است. از این رو، این مطالعه تلاش دارد با بهرهگیری از الگوی اقتصادسنجی رگرسیون چندمتغیره و دادههای جمعآوری شده سال 1395 در مشهد، عوامل مؤثر بر گرایش به مصرف لبنیات برند را بررسی کند. نتایج بیانگر آن است که متغیرهای سن و ارزشغذایی لبنیات برند بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند پنیر، ماست، شیر و دوغ تأثیر منفی و معناداری دارد و متغیرهای تصویر برند، اطلاعات درباره تاریخ انقضا، تبلیغات، آگاهی از برندهای موجود لبنیات و هزینه ماهانه خانواده بر احتمال گرایش به مصرف هر چهار گروه لبنیات برند مذکور تأثیر مثبت و معناداری دارد. بر اساس یافتههای مطالعه توصیه میشود که تولیدکنندگان و بازاریابان لبنیات برند، بر روی گروه افراد جوان بیشتر تمرکز کنند و از روشهای مؤثر تبلیغات به منظور آشنا کردن مصرفکنندگان با برندهای موجود استفاده کرده و اعتماد مصرفکنندگان را جلب کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلید واژگان، برند، رگرسیون چندمتغیره، لبنیات، مشهد،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا کرباسی |
استاد گروه اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
حنانه آقاصفری |
دانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://fsct.modares.ac.ir/article_17346_fbdc2aec3f55a161f90a3329f09a5695.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/969/article-969-455378.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات