این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۳۳-۱۵۴
عنوان فارسی
طراحی الگوی تأثیرگذاری کیفیت رویداد، بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط بر وفاداری تماشاگران لیگهای والیبال بانوان ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف: تحقیق حاضر با هدف طراحی الگوی تأثیرگذاری کیفیت رویداد، بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط بر وفاداری تماشاگران لیگهای والیبال بانوان ایران انجام شد. روششناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعهی آماری تحقیق کلیهی تماشاگران بالاتر از 14 سال در لیگ برتر و لیگ دسته یک والیبال بانوان ایران (سال 1393) بودند که 306 نفر به روش تصادفی به عنوان نمونهی تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامههای استاندارد بودند که پس از تأیید روایی و پایایی آنها، بین نمونهها توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و ارائهی مدل معادله ساختاری از نرم افـزارهای SPSS 22 و AMOS 21 استفاده شد یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت رویداد به طور غیرمستقیم (از طریق بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط) بر وفاداری تماشاگران تأثیر داشته است (22/0). همچنین بازاریابی ارتباطی، 55/0 در افزایش کیفیت ارتباط مؤثر بود. نتیجهگیری: درک و فهم نیازهای تماشاگران از عناصر اساسی برای موفقیت هر نوع سازمان ورزشی است. لذا، لیگها و باشگاههای والیبال بانوان کشور به تلاشهای گسترده برای حفظ و نگهداری تماشاگران با فراهم نمودن امکانات مناسب، بکارگیری فنون بازاریابی نوین و همچنین جلب اعتماد و رضایتمندی تماشاگران نیاز دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing the pattern of effect of the event quality, relationship marketing and relationship quality on the spectator loyalty in Iran women's volleyball leagues
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Present research aims at designing the pattern of effect of the event quality, relationship marketing and relationship quality on the spectator loyalty in Iran women's volleyball league. Methodology: This is a descriptive survey. The statistical population was all the spectators of U-15 age group in the 13th period of super league and Iran women's volleyball first division in 2014. The 306 persons were selected randomly as the research sample. Research instrument was a standard questionnaire that the validity and reliability were verified. It was followed by the distribution of questionnaires among the sample. In order to analyze the research data to present the structural equation model, AMOS21 and SPSS22 software were used. Results: The results indicated that event quality affected spectators' loyalty indirectly (0.22) mediated by relationship marketing and relationship quality. Moreover, the relationship marketing improved the relationship quality by 0.55. Conclusion:Understanding the spectators' needs is one of the essential factors for the success of any sport organization. Therefore, women's volleyball leagues and clubs should try to satisfy the spectators by providing appropriate facilities using modern marketing techniques.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نوشین بنار |
استادیار دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
مینا امامی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
مینا ملایی |
استادیار دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://jsmd.guilan.ac.ir/article_2450_5a71f5e1c64070dafc68366516596cbc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1093/article-1093-457620.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات