این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱۴، شماره ۲۶، صفحات ۶۳-۸۴

عنوان فارسی بررسی ارتباط روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان دختر
چکیده فارسی مقاله بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، یکی از اهداف اساسی نظام‌های آموزش‌و‌پرورش معاصر است. هدف از این پژوهش، بررسی رابطه روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت در دانش‌آموزان دختر پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم شهر دزفول است. تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم دزفول تشکیل داده‌اند که تعداد 220 دانش‌آموز به‌صورت تصادفی ساده به‌عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس روان‌رنجوری مک‌کری و کاستا‌، پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسشنامه اهمال کاری سولومون و راث بلوم می‌باشند. داده‌های به‌دست آمده با استفاده از روش‌های آماری همبستگی پیرسون و تجزیه‌وتحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد که میان روان‌رنجورخویی، تعلل‌ورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی، به‌صورت منفی ارتباط وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی aa
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یوسف دهقانی |
استادیار گروه روانشاسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_3244_18b4057bb15c3c7f1e70978347669a14.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-458086.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات