این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۴، شماره ۲۶، صفحات ۱۲۳-۱۴۴
عنوان فارسی
مقایسه سبکهای هویت و کیفیت دوستی در دانشآموزان دختر و پسر
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه سبکهای هویت و کیفیت دوستی در نوجوانان دختر و پسر شهرستان خاش بود.بدین منظور تعداد 400 دانشآموز دختر و پسر (199 دختر و 201 پسر) به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای از سطح شهرستان خاش انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه سبکهای هویت برزونسکی (1992) و پرسشنامه کیفیت دوستی ظهرهوند و حجازی (1379) بود. بهمنظورِ تجزیهوتحلیل دادهها، از آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل استفاده شد. نتایج بهدست آمده نشاندهنده تفاوت معنادار بین میانگین نمرات گروه دختران و پسران در کلیه مؤلفههای پرسشنامه سبکهای هویت بهغیر از سبک سردرگم- اجتنابی است. همچنین، بین میانگین نمرات گروه دختران و پسران در نمره کل پرسشنامه کیفیت دوستی و در مؤلفه رضایتمندی حداقل در سطح اطمینان، 95 درصد تفاوت معناداری وجود ندارد؛ ولی در مؤلفههای مجاورت، خودفاشسازی و اعتماد بین میانگین نمرات گروه دختران و پسران تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سبکهای هویت، کیفیت دوستی، دانشآموزان،
عنوان انگلیسی
aaa
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهوش رقیبی |
دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مهرداد مظاهری |
دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مهلا شجاعی |
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
امیر کرمی |
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_3237_08ad27f23134fccec7879657e36ab66b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-458089.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات