این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۵۲۹-۵۴۴
عنوان فارسی
بکارگیری الگوریتم های تطبیق نقشه بهمنظور استخراج اطلاعات ترافیکی از خطوط سیر حاصل از GPS با نرخ نمونهبرداری پایین
چکیده فارسی مقاله
از میان روشهای مختلف جمعآوری اطلاعات ترافیکی،GPS به علت هزینه پایینتر، دسترسی و فراوانی بیشتر، از محبوبیت خاصی برخوردار است. عامل اصلی اطمینان از پارامترهای ترافیکی محاسبهشدهاز خطوط سیرGPS، اطلاع از مکان صحیح خودرو بر روی قطعات جاده است. این عمل کلیدی توسط الگوریتمهای تطبیق نقشه صورت میگیرد.درصد بالایی از خطوط سیر GPS تولید شده از GPS تلفن همراه،خودروهای مجهز به GPS،ناوگان حملونقل عمومی و شبکههای اجتماعی با نرخ نمونهبرداری پایین دو تا شش دقیقه تولید میشوند. بنابراین تعیین یک الگوریتم تطبیق نقشه مناسب برایکاهش خطای دادههای مذکور ضروری بنظر میرسد. در این مقاله هدف، معرفی، مقایسه و تحلیل نتایج تطبیق دادههای خطوط سیر GPS با دو الگوریتم ST-matching و IVMM برای دادههای با نرخ پایین و سپس تهیه نقشه سرعت ترافیکی از دادههای تطبیق شده است. از ویژگیهای بارز الگوریتم ST-matching در نظرگرفتن همزمان توپولوژی و ویژگیهای مکانی ویژگی زمانی است. درروش IVMM نهتنها از اطلاعات مکانی و زمانی بلکه از یک استراتژی رأیمبنا بهمنظور مدلکردن وزن تأثیرات متقابل بین نقاطGPS بهرهگرفتهمیشود. بهمنظور تست و ارزیابی این دو الگوریتم از دادههای ناوگان حملونقل عمومی اتوبوسرانی شهر تهران با نرخ نمونهبرداری دو دقیقه استفادهشده است.الگوریتم ST-matching برای تطبیق هر نقطه نمونه برداری فقط یک نقطه قبل از آن را در نظر میگیرد و برای نقطه اول نقطه ماقبل وجود ندارد، بنابراین الگوریتم به نقطه شروع وابستگی زیادی دارد. الگوریتم IVMM با مدلسازی تأثیرات متقابل نقاط نمونهبرداری نتایج مؤثرتر و مستحکمتری را ارائه میدهد. تابع وزن فاصله نقش مهمی در الگوریتم IVMM ایفا میکند. با افزایش مقدار پارامتر بتا در ابن تابع دقت تطبیق نقشه نیز افزایش مییابد. دقت بهدستآمده از روش IVMM 88 % و روش ST-matching 73% است. نتایج حاصل از این مقاله نشان میدهدالگوریتم IVVM درمقایسه با ST-matching بهطور قابلتوجهی بهتر عمل مینماید.هم چنین در مواجهه با گردشهای UشکلIVVM نتایج بهتری را ارائه میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اطلاعات ترافیکی، تطبیق نقشه، خطوط سیرGPS،
عنوان انگلیسی
To be prepared
چکیده انگلیسی مقاله
GPS, among the various methods of traffic data collection has special popularity due to the low cost and wide access. The primary factor for reliability of determined parameters extracted GPS trajectories is the correct calculation of a vehicle location on a road segment, which is realized by a map-matching algorithm. High percent of GPS trajectories is taken from a variety of sources including mobile GPS, GPS equipped vehicles the, fleet public transport, and social networks are in low sampling rate between 2 to 6 minutes. So determining a suitable map matching algorithm to reduce data errors seems necessary. This paper aims to implement ST-matching and IVVM algorithms to match the GPS tracking data and extract traffic parameters and traffic map by matched trajectories. A special characteristics of ST-matching algorithm is to employ simultaneous spatial, temporal and topology analysis. IVMM algorithm not only considers the spatial and temporal information of a GPS trajectory but also devise a voting-based strategy to model the weighted mutual influences between GPS points. To evaluate these algorithms GPS trajectories with 2 minutes sampling rate of public fleet transport related to bus lines are used. ST-matching algorithm use only one point before each sampling point to match it there for the first point has not any before point, there is no the previous point, so the algorithm is highly dependent on the starting point. IVMM algorithm by modeling mutual influences between GPS points provides more effective and strong result. Distance Weight Function plays an important role in IVMM algorithm. By increasing the value of the parameter beta in Distance Weight function increases map matching accuracy. The obtained accuracy of the method of IVMM and the ST-matching is 88% 73% respectively. The results of this study show the IVMM algorithm outperforms the ST-matching method. Also In the face of U-turn IVMM gives better results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید شکری |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
رحیم علی عباسپور | rahim ali
استادیار دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_48588_9dc4903298d9926b42c3c79c38ffbebd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-458513.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات