این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۶۲۷-۶۶۲

عنوان فارسی مدلی برای بررسی اثر سیاست های مدیریتی حمل و نقل بر سفرهای بلند شهری با هدف کار (مطالعه موردی: شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله سفرهای بلند با سواری شخصی بخش عمده ای از جابجایی شهروندان در فعالیت های روزانه شهر تهران را تشکیل می دهند. این سفرها سهم عمده ای در وسیله-کیلومتر پیموده شده در شبکه و نهایتا  نقش بزرگی در  آلودگی های ناشی از حمل و نقل در شهر بر عهده دارند. بر این اساس هدایت این سفرها  به طریقه هایی چون حمل و نقل همگانی  ضروری به نظر می­رسد. در این مطالعه، مدیریت تقاضای سفرهای بلند کاری به محدوده مرکزی شهر تهران مورد نظر است. بر این اساس با استفاده از رویکرد چند سیاستی در مدیریت تقاضای حمل‌ونقل، شناسایی اثرات پنج سیاست مدیریتی حمل‌ونقل شامل دو سیاست جذبی (کاهش زمان سفر سیستم های همگانی و بهبود دسترسی به سیستم های همگانی) و سه سیاست دفعی (قیمت گذاری سوخت، قیمت گذاری پارکینگ و اخذ ورودیه به مرکز شهر) در سفرهای کاری به مرکز شهر تهران مورد بررسی قرار  گرفته است. طراحی این مطالعه در راستای امکان­پذیری بررسی سیاست های ترکیبی مدیریتی حمل‌ونقل انجام گرفته و این مطالعه از طریق مصاحبه حضوری با 240 نفر استفاده کننده از سواری شخصی در سفرهای کاری بیشتر از 8 کیلومتر صورت گرفته است. در این راستا ضمن تهیه مدل رفتاری انتخاب وسیله مسافران در قالب یک مدل لوجیت چند­جمله­ای، متغیرهای مربوط به سیاست­ها، مورد بررسی دقیق­تری قرار گرفته­اند  ­و کاربرد مدل برای سیاست قیمت گذاری ورودی به محدوده مرکزی شهر نیز ارائه گردیده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model to Assess the Effect of Transportation Demand Management Policies on Urban Long Car Trips
چکیده انگلیسی مقاله Transportation demand management (TDM), refers to an approach which tends to more efficient use of transportation resources of a city. Typically, car use reduction is said to be the main goal of this approach to avoid congestion problem. A part of daily car usage in cities is due to commuters' long trips. It is a crucial issue to attract people out of their cars in long trips because of the high proportion of such trips in vehicle-kilometer traveled as a proxy of transportation emission.  . This study focuses on managing the demand of long car trips which their destinations are in the central part of the city of Tehran. Therefore, three push policies (i.e., increasing fuel cost, increasing parking cost, and cordon pricing) and two pull policies (i.e., transit time reduction and transit access improvement) are investigated on 240 commuters who their workplaces are in the central part of the city and their driving distance is more than 8 kilometers. Adopting an approach named multi-instrumentality, design of this study is enhanced by considering TDM policies' interactions. By developing a behavioral mode choice model in form of multinomial logit, significant transportation related variables are discovered and interpreted, respectively. The application of model regarding to the effect of cordon pricing policy on car usage is also presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میقات حبیبیان | میقات
استادیار، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

سمیرا دیباج |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

یلدا رحمتی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_48710_2253903f281a73c556364aa73f0309fe.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-458518.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات