این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۶۴۳-۶۵۴
عنوان فارسی
ارائه یک روش ابتکاری برای طراحی خطوط شبکه حمل ونقل همگانی با استفاده از الگوریتم تولید مسیر
چکیده فارسی مقاله
طراحی شبکه حملونقل همگانی کارآمد، یکی از ابزارهای مؤثر مدیران شهری برای پاسخگویی به نیاز جابجایی در شهرها است. کارآمدی شبکه حملونقل همگانی وابسته به شیوه طراحی آن است. طراحی شبکه حملونقل همگانی از مسائل پیچیده در برنامهریزی حملونقل است که پژوهشگران همواره تلاش کردهاند با استفاده از روشهای ابتکاری ساده به حل این مسائل بپردازند. الگوریتم تولید مسیر یکی از روشهای ابتکاری است که با استفاده از اصلاح مسیرهای حملونقل همگانی در یک شهر، کارآمدی شبکه حملونقل همگانی آن شهر را افزایش میدهد. در این مقاله روش جدیدی برای طراحی شبکه حملونقل همگانی مبتنی بر این الگوریتم پیشنهاد میشود که معیار فاصله برای هر دو گره از مسیر و معیار کمینه زمان سفر را نیز درنظر میگیرد و تلاش میشود تا با بهبود بیشتر شرایط برای کاربران، جواب مسأله به شرایط واقعی نزدیکتر شود. این روش پیشنهادی در قالب یک برنامه رایانهای پیادهسازی و برای شبکه سوفالز مورد آزمایش قرار میگیرد. نتایج تحلیل حساسیت و در نظر گرفتن پارامترهایی همچون اشتراک کمانها در مسیرهای شبکه نشان میدهد که طراحی مسیرها با روش پیشنهادی توانسته تعداد مسیرها در شبکه را برای پوشش تقاضای برابر تا 70 درصد کاهش داده و طول همپوشانی مسیرها در شبکه را نیز تا 3/1 کاهش دهد. این روش میتواند ابزاری برای سیاستگذاران باشد تا با طرح دقیقتر شبکه براساس نیاز کاربران گامی مؤثر در جهت افزایش سهم حملونقل همگانی بردارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تولید مسیر، حمل ونقل همگانی، طراحی شبکه،
عنوان انگلیسی
A Heuristic Method for Public Transportation Network Design using Route Generation Algorithm
چکیده انگلیسی مقاله
Public transportation network design is one of the most complex issues in transportation engineering where researchers usually apply simple heuristic methods to solve the complicated problem. Route generation algorithm is one of the heuristic methods that use the shortest path between high transit demand O-D pairs and expand the shortest path, called route generation algorithm, to cover more transit demand. In this paper, the expanding route generation algorithm has been revised in order to consider restrictions on minimum route travel time and length to the primary route generation algorithm. The proposed algorithm for route generation has been coded in a computer programs and used for transit network design in Sioux Falls test network. The results show that the algorithm reduces the number of transit routes in the test network by 70 percent and route overlaps length by one-third compare with the previous route generation algorithms used for transit network design on Sioux Falls.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Public transportation, network design, route generation
نویسندگان مقاله
سیداحسان سیدابریشمی | seyed ehsan سیدابریشمی
استادیار، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
ایران خانزاد |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
امیرعلی زرین مهر |
دانشجو دکتری، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
امیررضا ممدوحی |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_48711_2896c3561f27aef3658997549e7ab34b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-458519.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات