این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۳۷۱-۳۸۷
عنوان فارسی
بررسی سطوح تمامیت ایمنی با استفاده از درخت خطای فازی (مطالعه موردی در صنعت ریلی)
چکیده فارسی مقاله
مسئله ایمنی در همه محیط های کاری امری بسیار مهم و ضروری است. صنعت همیشه با این معضل روبروست که چگونه سطح تمامیت ایمنی مورد نیاز برای سیستمهای ایمنی خود را تعیین نماید. هدف از انجام این مطالعه تعیین سطح تمامیت ایمنیدر شرایط عدم قطعیتبا استفاده از استاندارد 61508 IEC است. در ابتدا به بررسی مفهوم شاخصسطوح تمامیت ایمنیبا استفاده از دیدگاه استاندارد 61508 IEC پرداخته میشود و باتوجه به وجود عدم قطعیت در مراحل مختلف فرآیند اندازه گیری، به در نظر گرفتن عدم قطعیت در پارامترهای ورودی مساله و بهمحاسبه کمی شاخص در شرایط عدم قطعیت پرداخته ایم. .جهت تعیین خطای سیستم از درخت خطای فازی استفاده شده است و با تعیین میزان تعلق سیستم ایمنی به هریک از سطوح تمامیت ایمنی در محیط فازی، سطح تمامیت ایمنی سیستم تعیین می شود. استفاده از رویکرد فازی باعث می شود که بتوان میزان تعلق سیستم را به هریک از سطوح ایمنی با دقت بیشتری تعیین نمود. در این مقاله، سیستم ترمز قطار به عنوان مطالعه موردی بررسی شده است و نتایج، نشان دهنده دقت بیشتر در تعیین سطوح تمامیت ایمنی سیستم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Safety Integrity Level (SIL) Analysis by the Usage of Fuzzy Fault Tree Analysis (Case Study in Railway Industry)
چکیده انگلیسی مقاله
The industry has been faced with the difficulty of Safety level determination for their systems. Safety is one of the most important issues in all environments. In this study, the most important thing is to determine the safety integrity level by the usage of IEC61508 standard in an uncertainty environment. At first, the concept of safety integrity level index is determined in IEC61508 standard and then the uncertainty issues are considered in the input parameters of the model. It should be noted that the uncertainty should be considered in our model because in our real environment, the processes of data gathering has uncertainty, which is clearly explained in our paper. The fault tree analysis is used to determine the fault rate of the system and the dependence of the safety system to each safety integrity level is determined more carefully by implementing the fuzzy approach. This study is implemented on train barking system as a case study and the safety level has been appointed more accuracy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هستی جعفری |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
محمدعلی صندیدزاده | mohammad ali
دانشیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
کیوان قصیری |
استادیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
امیر قوی بازو |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_46071_baa794bacd7e3e917cdcbc53457d4564.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-458522.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات