این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۳۳-۴۲۳

عنوان فارسی ارزیابی تاثیر حرکت گروهی عابران در سرویس‌دهی پیاده‌رو‌های شهری
چکیده فارسی مقاله حرکت گروهی افراد در پیاده‌رو‌ها به دلیل خصوصیات متفاوتی که با حرکت عابرین تنها دارد، می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در جریان حرکتی عابرین و درنتیجه سطح رضایتمندی آنها از پیاده‌رو داشته باشد. در این مقاله از یک روش جدید تحت عنوان  میکرو‌شبیه‌سازی برای ارزیابی سطح سرویس پیاده‌روها در کشور استفاده شده است. برای این کار شش سناریوی مختلف شامل حضور 10، 20 و 30 درصدی گروه دو نفره، 10 و 20 درصدی گروه سه نفره و حضور ترکیبی 25 درصد گروه دو‌ نفره و 15درصد گروه سه نفره یکبار برای پیاده رو با عرض 3 متر و یکبار برای پیاده رو با عرض 5/4 متر در نظر گرفته شد. علاوه بر این برای به‌دست آوردن پارامترهای ورودی نرم افزار، 8 پیاده رو در 4 منطقه از شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفت. طبق نتایج تحقیق میانگین فضای حرکتی با افزایش ترافیک گروه‌های عابر پیاده کاهش می‌یابد. همچنین روند کاهش سطح سرویس در پیاده‌رو عریض‌تر با شیب ملایم‌تری نسبت به پیاده‌رو باریک‌تر اتفاق می‌افتد. نتایج این تحقیق، در کنار آیین‌نامه‌های موجود می‌تواند به عنوان راهنمایی مناسب برای مدیران و طراحان شهری برای بهبود روند طراحی های مسیرهای پیاده شهری، افزایش رضایتمندی شهروندان و صرفه‌جویی در هزینه انجام پروژه‌ها در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله طراحی پیاده‌رو، شهر، سرویس‌دهی، گروه عابران پیاده، فضای،

عنوان انگلیسی valuation of The Effects Of Walking In Groups on Serviceability of Urban Sidewalks
چکیده انگلیسی مقاله Pedestrians' walking in groups comparing their walking alone has considerable effects on moving stream. In this study, authors used a new method to investigate the level of service (LOS) of the sidewalks in Iran. According to the conducted field study, the real characteristics of pedestrians were extracted from the recorded movies; then, were simulated in the software. Finally, the data of field study and the results of simulation were used to validate the software. To evaluate the effects of pedestrians' groups on pedestrians' spaces in sidewalks, authors considered six different scenarios including 10%, 20%, and 30% of pedestrian groups with two individuals, 10% and 20% of pedestrian groups with three individuals, and composite presence of 25% groups with two individuals and 15% groups with three individuals. To do this, two kinds of sidewalks with 3 and 4.5 meters in width is chosen. According to the results of this study, when the numbers of groups increase, the average of pedestrians' spaces in sidewalks decreases. For instance, presence of 10% of two individuals' groups in a sidewalk, which is designed for LOS of C, with three meters in width does not make any change in LOS of sidewalks. However, presence of either 20% and 30% of two individuals' groups or 10% and 20% of three individuals' groups decreases LOS from level of C to level of D. Also, the rate of decrease of LOS in wider sidewalks happens slower than that in narrower sidewalks. The results of this study along with available standards and handbooks can be used as appropriate guidelines by city designers and managers to improve design procedures, Increase the satisfaction of the people in a city and save money on construction cost.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی محمدی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

غلامعلی شفابخش |
استاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_46086_b248ef1eb0e3ff03b896de55c4060b17.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-458525.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات