این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۶، شماره ۱۱۴، صفحات ۹۳-۱۰۴
عنوان فارسی
مطالعه و مقایسه رویکردهای مدلسازی سیستمهای پیل سوختی پلیمری در خودرو
چکیده فارسی مقاله
مدلسازی نقش مهمی در توسعه پیل سوختی و شناخت پارامترهای مؤثر بر عملکرد سیستمهای پیل سوختی بهکار رفته در خودرو دارد. قبل از انتخاب یک مدل پیل سوختی، آشنایی با خصوصیات کلی سیستم و احتیاجات آن ضروری است و این نخستین شرط در مدلسازی میباشد. مدلها را از لحاظ دیدگاه میتوان بهصورت تجربی، نیمهتجربی، نظری و از لحاظ حالت بهصورت استاتیکی و دینامیکی تقسیمبندی کرد. هدف این مقاله بررسی و مقایسه دو نوع مدلسازی استاتیکی و دینامیکی صورتگرفته روی یک سیستم پیل سوختی پلیمری برای کاربرد در خودرو میباشد. نتایج نشان میدهد که پاسخ سیستم به تغییرات جریان الکتریکی در حالت دینامیکی نسبت به حالت استاتیکی با تأخیر زمانی همراه است و هرچه مقدار جریان الکتریکی بیشتر باشد، دمای بدنه پیل سوختی، میزان مصرف واکنشگرها و گازهای ورودی به کانالهای آند و کاتد افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شریف قریب |
دفتر مهندسی و نظارت ناوگان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: راه آهن ج.ا.ایران
حسن حسن زاده |
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
رامیار مازوجی |
کارشناس ارشد، اداره کل راه آهن آذربایجان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: راه آهن ج.ا.ایران
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_27349_6bc25157cbcef40e09c5cd82f2ddcb32.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-458681.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات