این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۶، شماره ۱۱۲، صفحات ۵۷-۶۷

عنوان فارسی بررسی عملکرد جذب انرژی سازه‌های اس - ریل تحت بار ضربه ای با استفاده از روش کپراس و طراحی آزمایشات
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق خصوصیات جذب انرژی و رفتار لهیدگی سازه­های تیوبی تک و چندجداره­ای اس - ریل[i] با سه سطح مقطع مثلثی، مربعی و شش­ضلعی تحت بارگذاری دینامیکی - محوری مورد تحلیل قرار گرفته است. گام اول صحت‌سنجی درست نتایج شبیه­سازی اجزای محدود صورت پذیرفته در نرم‌افزار ال. ­اس. ­داینا در مقایسه با نتایج به‌دست آمده از آزمایشات تجربی روی تیوب ساده مربعی و تیوب چندجداره­ای دایروی­ بوده است. جنس سازه­های در نظر گرفته شده در این تحقیق و نمونه‌های آزمایشگاهی از آلومینیوم به‌دلیل نسبت استحکام به وزن بالا می­باشد. سه شاخص جذب انرژی[ii]، بیشینه نیروی لهیدگی[iii] و ضریب بازدهی نیروی لهیدگی[iv] در عملکرد فروریزش سازه‌ها مطرح می­شوند. گام دوم به­کارگیری روش رتبه­بندی کپراس جهت پیداکردن بهترین سازه از منظر جذب انرژی است. نتایج نشان می‌دهد که با افزایش تعداد اضلاع و کنج­های سطح مقطع­ تماسی میزان عملکرد جذب انرژی افزایش می‌یابد. در انتها، با استفاده از روش رویه پاسخ[v] و طراحی آزمایشات[vi]­ به بهینه­سازی و بررسی آثار پارامترهای طراحی همچون ضخامت و فاصله انحرافی بر عملکرد جذب انرژی سازه بهینه پرداخته شده است. [i]. S-rail [ii]. EA [iii]. PCF [iv]. CFE [v]. Response surface method [vi]. Design of expriment
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سبحان اسماعیلی |
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه محقق اردبیلی، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

ساره اسماعیلی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه مونترال، کانادا


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_25339_c1e0009d4e5d003e8b55e2f3c9df3261.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-458687.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات