این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نقد زبان و ادبیات خارجی
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نقشه ذهنی: روشی خلاق در یاددهی- یادگیری زبان فرانسه
چکیده فارسی مقاله
برای به خاطر سپردن و سپس استفاده از محفوظات در فرایند آموزش زبان، تمهیدی چون فراهم کردن یک نقشه ذهنی بسیار کمک رسان است. پژوهشهای متخصصان امور نشان داده است که استفاده از اشکال و رنگها در ترسیم مجموعه آموزههای زبان به جهت ماندگاری در ذهن بسیار اثر بخش است. سازوکار دو نیمکره مغز که هر کدام در پردازش خاصی از اطلاعات نقش دارند در برابر یک نقشه ذهنی که از عناصری از اشکال و رنگها به وجود آمده، عملکردی مشترک دارند که همین کیفیت، زمان ماندگاری محفوظات را فزونی میبخشد. در این پژوهش با استناد به تحقیقاتی که در عملکرد مغز صورت گرفته، استفاده از نقشه ذهنی را در جهت ارتقاء کیفیت فراگیری زبان فرانسه مثبت و بسیار کارساز دانستهایم. در حال حاضر از نقشه ذهنی به مثابه روشی کارآمد در سراسر دنیا برای آموزش زبان دوم یا زبان خارجی استفاده میشود. مسئله در اینجاست که چگونه نقشه ذهنی آموزهها را در روند فراگیری ماندگار و زودیاب میکند؟ در این مقاله برای شرح و حل این مسئله تا رسیدن به هدف که همانا تسریع در فراگیری و به تبع آن استفاده از زمان است، از مسیری علمی پژوهشی سود جستهایم. دلایل لازم در ارتباط ذهن آدمی با ساختاراصلی نقشه ذهنی را در ساختمان مغز جستجو کردهایم و آن را در الگوهایی دیگر رصد کرده و در نهایت فراگیری زبان را در جامعهای کوچک آزمودهایم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
Using the mind map is helpful to remember and to use language skills for learning the language. The research shows that the use of images, symbols, codes, and colors in drawing language skills can help the memory. The two hemispheres of the brain have different functions but share a common function with a mind map. This will help boost the memory. That is why the language skills are kept longer in the memory. The mind mapping technique, in fact, has been used with great success in the Second or Foreign language classes round the world. The question here is how a mind map gives a lasting quality to teachings in the learning process? This article describes and solves research problem for the purpose of research, which is to accelerate learning and consequently the use of time. We investigate the relationship of mind with mind map. Finally, we test a small learning community.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رویا لطافتی |
عاطفه زرینی |
نشانی اینترنتی
http://clls.sbu.ac.ir/article/view/1323
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-459151.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علوم انسانی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات