این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش عوامل بیولوژیک و عامل انگیزه در یادگیری زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله مقاله پیش‌رو به بررسی ارتباط و تاثیر عوامل بیولوژیک (در اینجا: سن و جنسیت) و عامل انگیزه در روند یادگیری زبان خارجی می‌پردازد. در این مقاله سعی می‌شود، با استناد به تحقیقات به‌عمل آمده از سوی ریمر (2006) و اشمنک (2002) نشان داده شود که عوامل دخیل در شکل دهی به تفاوت‌های فردی ارتباطی مستقیم با یکدیگر دارند و با تاثیرپذیرفتن از یکدیگر می‌توانند روند یادگیری زبان خارجی را با تغییراتی همراه کنند. مقاله حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که کودکان در مقایسه با بزرگسالان و گروه زبان‌آموزان مرد در مقایسه با گروه زبان‌آموزان زن در چه بخش‌هایی از روند یادگیری زبان از برتری سن و نوع جنسیت خود بهره می‌برند؟ آیا عامل انگیزه می‌تواند روند یادگیری زبان را در گروه‌های مختلف زبان‌آموزان با توجه به شرایط سنی و جنسی آن‌ها تحت تاثیر قرار دهد؟ یافته‌های این مقاله نشان می‌دهد، عامل انگیزه بر گروه‌های سنی و جنسی مختلف تاثیرات متفاوتی اعمال می‌کند. انگیزه‌های درونی و بیرونی نقش تعیین‌کننده‌ای در روند یادگیری زبان خارجی ایفا می‌کنند و تاثیر آن‌ها با در نظرگرفتن گروه‌های سنی و نوع جنسیت زبان‌آموزان متفاوت خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انگیزه، سن، جنسیت، زبان خارجی، زبان دوم،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله The present study focuses on the effect and relationship of biological Factors, such as age and gender and motivation, in foreign language learning. This paper, based on the Riemer (2006) and Schmenk (2002) findings, attempts to show that how the individual differences which involve cognitive, biological, personality and social factors have direct correlation with each other and how they can change the foreign language learning process by effecting on each other. Moreover; it will illustrate that in each steps of foreign language learning process, children may benefit their age comparing to adults, and also the male can achieve more success in foreign language learning than the female learner. Finally, the results of this study will demonstrates that intrinsic and extrinsic motivations can play a crucial role in foreign language learning and their effects in the learning process will be different with regard to foreign language learners age and gender.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Motivation, age, gender, foreign language, second language

نویسندگان مقاله کاوه بهرامی |



نشانی اینترنتی http://clls.sbu.ac.ir/article/view/1332
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-459160.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم انسانی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات