این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تاثیر نرم‌افزارهای آموزشی زبان انگلیسی بر انگیزه‌ی پیشرفت دانش‌آموزان
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی‌بر نرم افزار رایانه‌ای بر انگیزه‌ی پیشرفت زبان انگلیسی دانش‌آموزان است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل 60 نفر دانش‌آموز پسر سال سوم دبیرستان می‌باشد، که در سال تحصیلی 90 - 1389 مشغول به تحصیل بودند. نمونه‌ی مورد مطالعه به روش تصادفی ساده و انتصاب تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. روش تحقیق، روش آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. در ابتدا پیش آزمونی از هر دو گروه گرفته شد و در ادامه به مدت 8 هفته گروه آزمایش تحت تدریس با روش مبتنی بر نرم‌افزار آموزشی (ELA، که یک نرم‌افزار شبیه ساز محیط واقعی است) و گروه کنترل در همان مدت با روش سنتی با همان معلم و کتاب آموزشی مورد تدریس قرار گرفتند. در پایان دوره‌ی آموزشی پس‌آزمون انگیزه‌ی پیشرفت زبان انگلیسی از هر دوگروه به عمل آمد. ابزار تحقیق، آزمون انگیزه‌ی پیشرفت درسی بوده و روش تحلیل عامل تاییدی و آزمون‌های باکس و مانوا برای تجزیه و تحلیل ابزار و داده‌ها بکار رفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد: 1- روش تدریس مبتنی‌بر نرم‌افزار برانگیزه‌ی پیشرفت رغبتی موثر است. 2- روش تدریس مبتنی بر نرم‌افزار برانگیزه‌ی پیشرفت اجتنابی موثر نیست. 3- روش مبتنی‌بر بازی بر نگرش نسبت به زبان انگلیسی موثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نرم‌افزار‌های آموزشی، انگیزه‌ی پیشرفت زبان، نگرش نسبت زبان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله This study uses an experimental pretest-posttest design with a control group to investigate the effect of a teaching methodology based on computer softwares on English language learners’ achievement motivation. Sixty male students of 3rd grade high school in the educational year of 2010-2011 were selected to participate in the study. The participants were then randomly assigned to two experimental and control groups. The participants in the two groups were administered a pretest on their achievement motivation at the beginning of the educational year. This was followed by eight weeks of instruction based on the ELA language teaching software for the experimental group and the traditional practice of teaching by a teacher and books for the control group. After the course of instruction, the posttest of achievement motivation was administered to both groups. The main research material was the test of achievement motivation and the data were analyzed using confirmatory factor analysis and multiple analyses of variance (MANOVA). The results showed that a teaching methodology based on learning softwares significantly affected mastery type of achievement motivation; however it had no significant effect on the performance type of achievement motivation. Finally, it was found that this type of methodology had a significant effect on learners’ attitude towards the English language.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر رضایی |


یحیی گردانی |


آرش سحرخیزعربانی | سحرخیزعربانی



نشانی اینترنتی http://clls.sbu.ac.ir/article/view/1308
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-459181.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم انسانی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات