این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی انگیزه و نقش آن در رفع یا کاهش خطاهای زبان آموزان
چکیده فارسی مقاله تأثیر مثبت انگیزه بر روند یادگیری فرد تحت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست. انگیزه ی فرد یا از درون او نشأت می گیرد یا متأثر از محیط پیرامون او است. اگرچه انگیزه ی درونی نسبت به انگیزه ی بیرونی از ثبات بیشتری برخوردار است، تأثیر عوامل محیطی بر افزایش و یا کاهش آن دور از انتظار نیست. مقاله ی حاضر با بررسی میزان انگیزه در میان دانشجویان رشته ی مترجمی و ادبیات آلمانی دانشکنده ی زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران (مرکزی)، بر آن است تا به صورت مستند دامنه ی تأثیرگذاری عوامل محیطی بر انگیزه ی درونی را نشان دهد و راهکارهایی را جهت بهبود عوامل محیطی مؤثر بر انگیزه ی زبان آموزان برای فراگیری مطالب درسی ارائه دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ماهیت انگیزه، انگیزه ی درونی، انگیزه ی بیرونی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله The positive effect of motivation on a person's learning process is a well-known fact. A person's motivation either comes from within him/herself or from his/her surrounding environment. Although inner motivation has more stability compared to outer motivation, the effect of environmental factors on the increase or decrease of motivation is to be expected. Through studying motivation among students of German literature and language translation at Islamic Azad University's Faculty of Foreign Languages (Central Tehran branch), the present study intends to document the range of environmental factors which can have an effect on inner motivation and provide solutions for improving effective environmental factors with regard to the learning process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Essence of motivation, inner motivation, outer motivation

نویسندگان مقاله سوگل صمیمی |


سید سعید فیروزآبادی | seyed saeed



نشانی اینترنتی http://clls.sbu.ac.ir/article/view/1276
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-459201.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم انسانی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات