این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی استحاله‌ی شخصیت در نمایشنامه‌ی آدم آدم است
چکیده فارسی مقاله نمایشنامه‌ی آدم آدم است نتیجه‌ی نگرش برتولت برشت به ایدئولوژی مارکسیسم در اواسط دهه‌ی بیست قرن بیستم است و در راستای مجاب کردن تماشاگر به لزوم تغییر جامعه بر اساس این مکتب قرار دارد. برشت در نمایشنامه‌ی خود مسخ و استحاله‌ی شخصیتی را که قادر به گفتن نه نیست، به تصویر کشیده است، فرآیندی که در نهایت منجر به این می‌شود که او هویت سابق خود را به دست فراموشی بسپارد و من جدیدی را برگزیند. برشت برای نشان دادن لزوم ایجاد تغییرات در جامعه‌ی سرمایه داری-- که هر آن چه را با انسانی که قادر به گفتن نه نیست، انجام می‌دهد--استحاله‌ی شخصیت اصلی نمایشنامه را به صورت گروتسک به تصویر کشیده است تا تماشاگر را به چالش با این شخصیت فرا خواندو او را وادار کند که با قدرت تفکر خود به مقابله با واقعیت‌های اجتماعی متجلی بر روی صحنه برخیزد، و در صدد تغییر و تحول اجتناب ناپذیر در جامعه برآید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله Man is Man is a reflection of Brecht’s attention towards Marxism in the mid twentieth century. In this drama, he tried to convince the audience that to adhere to Marxism, there must be a social change. In Man is Man Brecht tells the story of the transformation of a character who is not able to say ″No″. In the very long run, this character forgets his identity and selects a new one. In this way, Brecht’s inclination was to create a grotesque of realization in the spectators so that they would launch social and political changes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسین حدادی | mohammad hossein



نشانی اینترنتی http://clls.sbu.ac.ir/article/view/1266
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-459220.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم انسانی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات