این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۲، شماره ۴۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی به‌کارگیری روش‌های فعالیت محور در آموزش زبان
چکیده فارسی مقاله صاحب‌نظران آموزش زبان انگلیسی بر این باورند که آموزش زبان به شیوه فعالیت محور (Task-based) شرایط مطلوبی برای یادگیری زبان دوم فراهم آورده و امر یادگیری را آسان می‌کند. به همین دلیل اخیراً تدریس زبان به شیوه فعالیت محور مورد توجه مدرسان زبان انگلیسی و تهیه و تدوین‌کنندگان مطالب درسی قرار گرفته است. مقاله حاضر ابتدا به بررسی مکاتب عمده تهیه و تدوین مطالب درسی پرداخته و آنگاه سه روش تدریس فعالیت محور شامل 1) Procedural Syllabus 2)Process Syllabus و 3) Task-Based Language Teaching را کندوکاو می‌کند. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل آماری پژوهش حاضر نشان می‌دهد که کیفیت کنش زبانی گروهی که با شیوه فعالیت-محور مورد آموزش قرار گرفته‌اند از نظر روانی و ساختار دستوری بهتر از گروه دیگر که به شیوْه ساختار- محور آموزش دیده‌اند می‌باشد. همچنین کیفیت کنش زبانی گروهی که با شیوه ساختار- محور مورد آموزش قرار گرفته‌اند از نظر ساختار دستوری بهتر از گروهی که با شیوه فعالیت-محور آموزش دیده‌اند می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله It is argued that task-based instruction creates more favorable conditions and facilitates L2 acquisition. For this reason task-based language teaching has recently been the focus of the attention of many L2 language instructors and syllabus designers. The main purpose of this paper is first to discuss the current views and three schools of syllabus design and then review three kinds of task-based syllabi: A) Procedural Syllabus B) Process Syllabus and C) Task-Based Language Teaching. Finally, the results of a classroom research in which two groups have been taught under different approaches will be presented. Preliminary results of statistical analyses revealed that task-based language teaching led to greater fluency and complexity than structural-based language teaching, as reflected in greater number of Words per Pause and greater number of Lexical Density. But the result ran counter to our hypotheses in terms of accuracy. Structural-based language teaching approach led to greater accuracy than task-based language teaching, as reflected in greater number of Error-Free T-Units. Pedagogic implications are discussed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مسعود رحیم پور |



نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_19139_b12640a32c14a7b9e72eb5813d17c72b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459381.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات