این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۲، شماره ۴۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
همانندیهای نوشتاری و یادگیری واژگان تأثیر ایجاد آگاهی از همانندیهای نوشتاری درون زبانی واژگانی در درک و تولید واژگان زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
به منظور بررسی تأثیر ایجاد آگاهی از همانندیهای نوشتاری در درک و تولید واژگان زبان دوم، چهار گروه از دانشجویان درس زبان عمومی برگزیده شدند که از دو گروه به عنوان گروههای آزمایشی و از دو گروه به عنوان گروههای کنترل استفادهشد. افراد گروههای آزمایشی از شباهتها و تفاوتهای نوشتاری واژگان آگاه شدند، ولی چنین کاری درباره افراد گروههای کنترل انجام نشد. در پایان دوره آزمایشی برای مقایسه درک واژگانی، از یکی از گروههای آزمایشی و یکی از گروههای کنترل، آزمونی چند گزینهای انجامگرفت. با هدف مقایسه تولید واژگانی، به دو گروه باقیمانده یک فعالیت تولیدی زبانی داده شد. فرایند آماری ANOVA نشان داد که بین میانگین نمرات گروهها تفاوتهای معنیداری وجود دارد. آزمون Scheffe هم نشان داد که آگاهی از همانندی های نوشتاری واژگانی، هم در درک و هم در تولید واژگان زبان دوم، تأثیر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
To investigate the effect of raising awareness of partial synformy on second language vocabulary perception and production, four groups of university students in a general English course were selected. Two of the four groups acted as experimental groups and the other two as control groups. The participants of the experimental groups were made aware of the orthographic similarities and contrasts whereas the control group participants were not. At the end of the experimental period, two of the four groups (one experimental and one control group) were given a multiple-choice test to compare their perception of words. To study the effect of partial synformy on vocabulary production, the other two groups were given a production task. An ANOVA procedure was applied, the result of which indicated meaningful differences between means. The follow-up Scheffe test showed that awareness of partial synformy positively influences both vocabulary perception and production.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی زارعی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_19140_36cfdb508a35d42a8f4dd4e1c900a2c7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459382.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات