این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۲، شماره ۴۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین انگیزه و راهبردهای یادگیری زبان
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق رابطه بین انگیزه و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان توسط دانشجویان دانشگاه را مورد بررسی قرار داد. بعلاوه متغیرهایی چون جنسیت و سطح بسندگی زبان مورد مطالعه قرار گرفت، ابزار استفاده شده در این تحقیق شامل موارد زیر میگردد: الف- پرسشنامهای در مورد انگیزه که توسط ولراند و همکاران (1992) ساخته شده بود. ب- پرشسنامه دیگری در مورد راهبردهای یادگیری زبان که توسط اکسفورد (1990) ساخته شده بود. ج- یک تست تافل. نتایج این تحقیق نشان داد که انگیزه بیرونی رابطه معنیداری با انتخاب راهبردهای یادگیری زبان نداشت، این در حالی است که انگیزه درونی رابطه معنیداری با راهبردهای یادگیری زبان پیدا کرد. همچنین تفاوتی بین زنان و مردان به لحاظ انتخاب و استفاده از راهبردها وجود نداشت وسطح بسندگی زبان تفاوتی در استفاده از استراتژیکها و راهبردها ایجاد نکرد. همچنین، زبانآموزان ایرانی بیشتر از انگیزه درونی برخوردار بودند تا از انگیزه بیرونی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
This study investigated the relationship between motivation and the use of language learning strategies by university students. Furthermore, variables such as sex, the level of proficiency were also investigated. The instruments used in the study consisted of: (a) a questionnaire on motivation which was developed by Vallerand et al. (1992), (b) a questionnaire on language learning strategies developed by Oxford (1990), and (c) a TOEFL developed by ETS (Educational Testing service). The results of this study revealed that extrinsic motivation did not correlate meaningfully with the choice of language learning strategies. On the other hand, intrinsic motivation correlated meaningfully with the choice of language learning strategies. Also, there was no difference between males and females in terms of strategy choice and strategy use. Furthermore, the level of proficiency did not make any difference in the type of strategies students used. It was also found out that Iranian learners were intrinsically rather than extrinsically motivated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد ضیاحسینی | seyed mohammad ضیاحسینی
محمد صالحی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_19141_556204a46b665b0ab0778eda4ba13780.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459383.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات