این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
آشکارسازی یک واحد خاص تحلیل مضمونی در دوربین عکاسی
چکیده فارسی مقاله
همانگونه که میدانیم پیوستگی یک داستان روایی، بههنگام خواندن، مستلزم ایجاد ارتباط میان شبکههای متعدد معنایی است که در جای جای آن وجود دارند و به آن شکل میدهند. در داستانهای ژان فیلیپ توسن، سکانس روایی به مانند یک کل حاوی معنا عمل میکند. هرسکانس، که خود به واقع قطعهای مستقل محسوب میشود، قرار است واحدی بسته یا هستهای دارای معنا و خودبسنده را تشکیل دهد. از آنجا که ساختار آثار وی بهگونهای نیست که خوانندگان را به سوی راه حلی نهایی سوق دهد، مخاطبان وی، چنانچه بخواهند به ارزیابی درستی از معنای این آثار دست یابند، ناچارند از میان سکانسهای یادشده و یا مجموعهای از آنها دست به انتخاب بزنند. مطالعه حاضر سعی دارد تا به گونهای اجمالی و البته ضروری، از مفاهیم ”درونمایه“ و ”ایزوتوپی“ تعریفی نو ارائه داده، ویژگی منحصر به فرد شیوه روایی خالق دوربین عکاسی را آشکار سازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایزوتوپی، توسن، دوربین عکاسی، سکانس روایی کل معنایی،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسفندیار اسفندی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_18072_7d7fc5177600a8bdc3a8c86faa0b2125.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459418.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات