این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۱، شماره ۳۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
این مقاله تلاشی است در جهت بررسی مسئله (( عدم موفقیت )) در یادگیری نحو زبان دوم. بر اساس فریضه (( نقصان مشخصه های مقوله های کارکردی )) ( هاکنیزو چان 1997) گزینه های پارامتری که در سیستم مشخصه های کارکردی زبان اول بکار گرفته نشده اند موجب مشکل دائمی در یادگیری حتی بعد از مواجهه طولانی با زبان دوم و در سطوح پیشرفته توانش می گردد. بررسی چگونگی یادگیری جملات سوالی توسط گویشوران فارسی بزرگسال و داده های بدست آمده نشان می دهد هر گاه یک ساختار زبان دوم ( ساختار عامل یادگیری ) با نمودهای ذهنی زبان اول و دوم همسانی داشته باشد منجر به (( عدم موفقیت )) در یادگیری خواهد شد. اما چنانچه ساختارهای عامل با نمودهای زبان اول مغایرت داشته باشند امکان یادگیری گزینه جدید افزایش می یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
This study is an attempt to investigate the issue of failure in second language acquisition syntax. The Failed Functional Feature Hypothesis (FFFH) proposed by Hawkins and Chan (1997) claims that parametric options not instantiated in Li feature system of functional categories would lead to persistent difficulty even after a long time of exposure to L2 input and at very advanced levels of proficiency. This paper has focused on the acquisition of English interrogative clauses by adult Persian speakers. Based on the analysis of the elicited data, I argue that failure occurs where an L2 structure (trigger) is compatible with both Li and L2 representations; however, where such compatibility does not exist L2 learners have a chance to acquire the new option.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منیژه یوحنایی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_17046_b1c37cbfb57ddcfd539007d0ee086d46.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459462.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات