این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۰، شماره ۲۷، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشته های زبان
چکیده فارسی مقاله
دکترای زبان انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران هدف پژوهش حاضر بررسی راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت توسط دانشجویان ایرانی می باشد. بدین منظور یک پرسشنامه لغت بر اساس پرسشنامه آکسفورد (1990) ‘وندن(1987)‘ و جانسون و گو(1996) تهیه شده وبه 231 دانشجوی رشته زبان انگلیسی و غیر انگلیسی داده شد. بررسی نتایج نشان داد که دانشجویان ایرانی درفرایند یادگیری لغت از راهبردهای شناختی و فراشناختی استفاده می کنند. نتایج همچنین نشان دهنده تأثیر رشته دانشگاهی دانشجویان بر انتخاب راهبردهای یادگیری می باشد. بر اساس یافته های پژوهش که حاکی از تأثیر مثبت استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در پیشرفت زبان آموزی می باشد‘ پیشنهاد می شود دانشجویان با راهبردهای یادگیری لغت بیشتر آشنا شده و به استفاده از آن ها تشویق شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to shed light on the frequency of the use of cognitive and metacognitive vocabulary learning strategies employed by undergraduate students. To achieve this, a vocabulary questionnaire developed on the basis of Oxfords'(l990) SILL, Wendens'(l987) classification of strategies, and Johnson and Gu's (l996)VLQ was administered to 231 TEFL and non-TEFL undergraduate university students. The analyses of the questionnaire indicated that on the whole Iranian university students favor cognitive strategies in the process of vocabulary learning. It was also found that students' major has a significant main effect on the choice of strategies. The results suggest language practitioners teach strategies to EFL learners and motivate them to use these strategies in their language learning process to promote learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد علوی | seyed mohammad
شیوا کیوان پناه | shiva keyvan
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_12427_d09c55ee3196c01ddf02c940a2893252.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459507.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات