این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۱۰، شماره ۲۷، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
رابطه بین خطر پذیری و پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در نگارش توصیفی و توضیحی دانشجویان ایرانی سطح متوسط رشته زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
در تحقیق حاضر تأثیر خطر پذیری بر روی تمایل یادگیرندگان زبان به پیچیدگی نحوی یا صحت گرامری در دو نوع نگارش توصیفی و توضیحی مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور‘ تعداد185 دانشجوی رشته زبان انگلیسی در آزمون تافل شرکت کردند‘ هر کدام دو نوع نگارش نوشتند و یک پرسشنامه خطرپذیری را تکمیل نمودند. از این تعداد 118 نفر از لحاظ مهارت زبانی تقریبا همسطح بودند. آزمودنی ها به سه گروه با میزان خطرپذیری پایین‘ متوسط و بالا تقسیم شدند. روش آماری تجزیه و تحلیل واریانس به منظور تحقیق درباره رابطه بین خطر پذیری ‘ پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع گرایش مورد استفاده قرارگرفت. نتایج تحقیق رابطه عمده ومعنی داری را بین خطر پذیری‘پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع نگارش نشان ندادند. با این وجود‘ در هر دو نوع نگارش افراد با میزان خطر پذیری کم بیشتر از گروه های دیگر تمایل به صحیح نوشتن داشتند. همچنین‘ افراد با میزان خطرپذیری متوسط و زیاد بیشتر از افراد با میزان خطرپذیری کم تمایل به نوشتن ساختارهای پیچیده داشتند. یافته های این تحقیق میتواند در آموزش زبان و آزمون سازی کاربرد داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
The present study investigated the effects of risk-taking on language learners' tendency to complexity or accuracy in descriptive and expository writing tasks. For this purpose, 185 EFL students took a TOEFL, wrote two compositions and filled out a risk-taking questionnaire. Out of this number, 118 subjects were almost at the same level of language proficiency. The researchers divided these subjects into three subgroups of low, moderate and high risk-takers. Analysis of Variance was used to investigate the relationship between risk-taking, syntactic complexity and grammatical accuracy in both writing tasks. The results did not show any significant relationship between risk¬taking, syntactic complexity and grammatical accuracy in the writing tasks. However, in both writing tasks low risk-takers tended to be more accurate than others. Moreover, the moderate and high risk-takers tended to write more complicated structures than the low risk-takers. The findings have some implications for language pedagogy and testing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامرضا کیانی |
یداله پورنیا |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_12430_3f40855d29b4acb917d3787acfe94bde.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459510.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات