این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۰، شماره ۲۷، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر گزینه های معیوب بر واحد آزمون چند گزینه ای و ویژگی های آن
چکیده فارسی مقاله آزمون سازی به مدت یک قرن یا بیشتر متداول ترین روش برای تعیین پیشرفت تحصیلی یادگیرندگانن در مراکز آموزشی بوده است. در میان اشکال متعدد آزمون ‘ آزمون چند گزینه ای به دلیل عینی و عملی بودن آن‘ متداول تر از سایر انواع آزمون ها بوده است . احتمالاً به همین دلیل است که چندین قانون وقاعده برای تهیه یک واحدآزمون چند گزینه ای منطقی پیشنهاد شده است. بنابراین‘ یک زمینه مهم تحقیق این است که آیا رعایت این قوانین و قواعد باعث پیشرفت کیفیت آزمون های چند گزینه ای می شود یا خیر. هدف این تحقیق بررسی اثر گزینه های معیوب بر روی ویژگی های واحد آزمون است . برای رسیدن به این هدف‘ پنجاه نفر دانشجوی مرد و زن رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان نمونه انتخاب شدند. به این افراد دو نوع آزمون چند گزینه ای داده شد: (1) آزمون میشیگان(قسمت دستورزبان انگلیسی) و(2) آزمون معیوب شده میشیگان (قسمت دستورزبان انگلیسی) . فاصله برگزاری بین این دو آزمون یک هفته در نظر گرفته شده بود. نتایج این تحقیق نشان داد که به طور کلی عدم رعایت اصول نگارش واحدهای آزمون تأثیر مهمی بر ویژگی های واحد آزمون ندارد. ولی استفاده از نکات ساختاری که به پاسخ صحیح هدایت می کنند باعث شد واحدهای آزمون دستکاری شده به مراتب ساده تر شود. چندگزینه ای
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله Over a century or so, testing has been the most common way to determine the achievement of the learners in educational centers. Among many test formats, multiple-choice has been more common for which many rules and regulations have been suggested for preparing sound items. Many researchers, therefore, have focused on whether observing the rules would improve the quality of multiple¬choice tests. So, the purpose of this study was to investigate the effect of faulty options on item characteristics. To accomplish this goal, a sample of 50 male and female participants was chosen trom the students majoring in TEFL. Participants were given two multiple¬choice tests in a week interval; (1) Michigan Test of English Grammar, and (2) Distorted Michigan Test of English Grammar. The results of this study revealed that in general, violation of item-writing principles did not significantly influence item characteristics. However, use of grammatical clues made the distorted items significantly easier.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فتانه سجادی هزاوه | fataneh sajadi



نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_12433_382fa9fa1307c2e1c6bfb36e4c3c8db3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459513.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات