این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش ادبیات معاصر جهان
، جلد ۹، شماره ۲۰، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
راهبردهای تست و کنش دانشجویان در آزمون های سنجش یادگیری
چکیده فارسی مقاله
اکثر معلمان و استادان در تحلیل نتایج یک آزمون معمولاً نمره یک آزمون دهنده را به عنوان بازتابی از دانش کسب شده توسط فراگیر در طی یک دوره آموزشی تلقی می کنند. اما واقعیت این است که دانش آموزان/ دانشجویان اغلب از مهارت هایی تحت عنوان «راهبردهای آزمون» بهره می گیرند تا کنش بهتری در یک آزمون داشته در نتیجه نمره بالاتری کسب نمایند. تحقیق حاضر بر آن است تا تأثیر استفاده از این راهبردها را درکنش آزمونی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی بکاود. داده های این تحقیق از 90 نفر دانشجوی دختر و پسر دوره کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی یا مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه های مختلف بدست آمده است. ابزاراین تحقیق عبارت است از یک آزمون زبان60 سؤالی در زمینه های دستور زبان‘ لغت‘ و خواندن و درک مفاهیم. علاوه بر آن دانشجویان میزان اطلاع و میزان استفاده خود را از راهبردهای آزمون با پاسخ دادن به یک پرسشنامه نشان دادند. تحلیل داده های بدست آمده حاکی از آن است که همبستگی بالایی بین نمرات دانشجویان درتست زبان و امتیازهای آنان در پرسشنامه وجود دارد. به علاوه مشخص گردید دانشجویان در قسمت های گوناگون یک تست به میزان یکسانی از راهبردهای تست استفاده نمی کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمون زبان، پرسشنامه، راهبردهای آزمون، کنش، مهارت، همبستگی،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی رضایی |
نشانی اینترنتی
http://jor.ut.ac.ir/article_12413_3cc5ade2452e5a7ace2c5e9a1ea86922.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459578.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات