این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی استفاده نویسندگان بومی ایرانی و انگلیسی از فراگفتمان متنی در مقالات آموزش زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر درصدد بررسی میزان و نحوهء به کارگیری فراگفتمان متنی در مقالات تحقیقی، در زمینه آموزش زبان انگلیسی است که توسط نویسندگان ایرانی و انگلیسی به زبان انگلیسی نوشته شده اند. بدین منظور مقدمه های 73 مقاله تحقیقی، که 37 مورد آن توسط محققان ایرانی و 36 مورد آن توسط محققان انگلیسی به زبان انگلیسی در زمینهء آموزش زبان انگلیسی نوشته شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل نقش- متنی نشان داد که تفاوت آماری معناداری میان نویسندگان انگلیسی و ایرانی در زمینه آموزش زبان انگلیسی در میزان استفاده از نمادهای اجرایی وجود دارد، اما این تفاوت شامل نماد های ربطی و نمادهای توضیحی نمی شود. افزون براین، هر دو گروه از نویسندگان، توالی مشابهی از این نمادهای متنی را بکار می گیرند، بدین معنا که آن ها تمایل به استفادهء بیشتری از نمادهای ربطی، نسبت به نمادهای توضیحی و نسبت به نمادهای اجرایی دارند. نتایج این تحقیق می تواند درتدریج مهارت های نوشاری، نگارش و ترجمه موثر باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله This study examines the use of textual metadiscourse in ELT research articles written by Persian and Anglo-American academic writers. To this end, the introduction sections of 73 English academic research articles were selected. The functional- contextual analysis revealed a statistically significant difference between Iranian and Anglo-American academic writers in their use of illocution markers, but no meaningful differences were noticed in their use of text connectives and code glosses. Moreover, both groups of writers used theses markers in the same hierarchical order, i.e. they tend to use more text connectives than code glosses than illocution markers. The results of this study can be helpful in writing instruction, writing skills and translation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمد علوى | seyed mohammad علوى


اسماعیل عبدالله زاده | esmaeil abdollah



نشانی اینترنتی http://jor.ut.ac.ir/article_12248_6f6c8f412c3abd7709b411964d5462ce.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-459632.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات