این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۲۳۸-۲۳۹
عنوان فارسی
طراحی مدل تصویر سازی سازمانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری – تفسیری (مورد مطالعه دانشگاه علامه طباطبائی)
چکیده فارسی مقاله
تصویر سازی موضوع جدیدی است که توجه بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را به خود جلب کرده است به طوری که افزایش رقابت میان دانشگاهها برسرجذب دانشجو، آنها را وادارکرده تا از ویژگی های منحصر به فرد برای خودشان تصویر مطلوبی ایجاد کنند. این مقاله با هدف طراحی مدل تصویر سازی سازمانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری – تفسیری در دانشگاه علامه طباطبائی تهیه شده است. روش پژوهش مورد استفاده، روش مدل سازی ساختاری – تفسیری است. روش گردآوری داده ها پرسشنامه ماتریس خودتعاملی بوده و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. در مرحله نخست محقق با استفاده از روش تحلیل مضمونی به شبکه مضامین تصویر سازی سازمانی دانشگاه دست یافت و در مرحله دوم با بهرهگیری از روش ISM و تحلیل MICMAC ،روابط میان مضامین را که شامل فعالیت های آموزشی ، خلاقیت و نوآوری،عوامل محیطی،هویت،ارتباطات ،فعالیتهای پژوهشی، جو سازمانی، امکانات و خدمات،فناوری، شهرت،محیط فیزیکی و سرمایه انسانی می باشد یافته و آنها را سطحبندی نموده و نهایتا مدل نهایی تحقیق ترسیم شد
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر سازمانی،تصویر دانشگاه،ساختاری – تفسیری،
عنوان انگلیسی
Designing an Organizational Imaging Model for Universities and Higher Education Institutions with a Structural-Interpretative Approach (Case study of Allameh Tabataba'i University
چکیده انگلیسی مقاله
Imaging is a new topic that has attracted the attention of many universities and institutions of higher education, so that increased competition among universities over student recruitment has forced them to create a good image of their unique characteristics. This article is designed with the aim of designing the organizational imaging model of universities and institutions of higher education with a structural-interpretation approach at Allameh Tabataba'i University. The research method used is structural-interpretive modeling. The data collection method was self-efficacy matrix questionnaire and simple sampling was done. In the first stage, the researcher used the method of analyzing the subject matter of the organization's corporate imaging through the method of analyzing the network. In the second phase, using the ISM method and the MICMAC analysis, the relations between the themes included educational activities, creativity and innovation, environmental factors, identity Finding and leveling the communications, research activities, organizational climate, facilities and services, technology, reputation, physical environment and human capital, and ultimately drawing the final model of the research
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمود هاشمی | seyed mahmoud
مدیریت بازرگانی ،عضو هیات علمی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
سید علی اکبر افجه افجه ای | seyed ali akbar afjeh
مدیریت بازرگانی ،عضو هیات علمی،دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حامد دهقانان |
مدیریت بازرگانی ،عضو هیات علمی،دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
وحید خاشعی |
مدیریت بازرگانی ،عضو هیات علمی،دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات